|
Największy europejski producent samochodów konsekwentnie rozszerza paletę modeli z alternatywnymi napędami. Podczas najważniejszych azjatyckich targów motoryzacyjnych w Tokio Volkswagen prezentuje studyjny model twin up! – pierwszą hybrydową wersję popularnego miejskiego modelu up!. Części systemu napędowego – silnik wysokoprężny, silnik elektryczny i przekładnia dwusprzęgłowa DSG – są takie same, jak w najoszczędniejszym samochodzie świata, w XL1.
Z przodu w twin up! znajduje się układ napędowy o mocy systemowej 55 kW. Składa się on z 0,8-litrowego TDI (35 kW), silnika elektrycznego (35 kW), 7-biegowej DSG i układu elektroniki mocy. Z tyłu, pod tylną kanapą i bagażnikiem, umieszczono baterię litowo-jonową o pojemności 8,6 kWh, akumulator 12V dla sieci elektrycznej samochodu oraz zbiornik paliwa o pojemności 33 litrów. Studyjny model zużywa w znormalizowanym cyklu mieszanym NEFZ tylko 1,1 l/100 km, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 27 g/km. Z napędem czysto elektrycznym twin up! może przejechać 50 kilometrów i nie wymaga od kierowcy żadnych kompromisów. Przyspiesza do 60 km/h w 8,8 sekundy, w trybie hybrydowym rozwija prędkość maksymalną 140 km/h. Moment obrotowy twin up! jest bardzo wysoki jak na mały samochód – wynosi 215 Nm. Kierowca decyduje przy tym sam, kiedy chce jechać tylko na prąd. Wystarczy, że wciśnie przycisk e-mode.
Prezentowany w Tokio model studyjny pokryty jest specjalnym, mieniącym się lakierem Sparkling White z domieszką błękitnych „wiórków szklanych”. Także wnętrze, w którym dominuje kolor Ceramic, jest jasne i przyjazne.
|