|
Naukowcy i nauczyciele chcieli przekonać się, jak suplementacja diety dziecka kwasami tłuszczowymi wpłynie na specyficzne trudności w uczeniu się. Wyniki potwierdziły skuteczność terapii. U większości dzieci – spośród 117 biorących udział w badaniu – zaobserwowano ogromny postęp w zdolności czytania, w niektórych przypadkach nawet o cztery do pięciu lat. Poprawie uległ charakter odręcznego pisma uczniów. U dzieci, mających do tej pory poważne problemy z uczeniem się, wzrosła pewność siebie i poczucie własnej wartości. Uczniowie, którzy byli wcześniej nieuważni i nadpobudliwi, wreszcie potrafili skoncentrować się na lekcjach.
Brytyjskia inicjatywa jest jak dotychczas najbardziej dokładnym i najszerzej zakrojonym badaniem nad kwasami tłuszczowymi i ich związkiem z dysleksją, dyspraksją i ADHD. Uczniowie przyjmujący preparat eye q wykazali znaczącą poprawę. Ustąpiły u nich lub zostały wyraźnie złagodzone najczęściej występujące symptomy ADHD. W szczególności badanie Oxford-Durham pokazało, że dzieci, których codzienna dieta była uzupełniana preparatem eye q: generalnie zaczęły lepiej się zachowywać – uzyskano w ich przypadku znaczącą redukcję niekorzystnych objawów, takich jak hiperaktywność, nieuwaga czy impulsywność; wykazywały znaczącą poprawę pamięci krótkotrwałej, o której wiadomo, że ma wpływ na zdolność uczenia się i czytania.
Ostateczne wyniki badania Oxford-Durham zostały opublikowane w prestiżowym periodyku medycznym „Pediatrics”.
Opis badania:
W badaniu uczestniczyło 117 uczniów z 12 szkół podstawowych z hrabstwa Durham. Połowa uczestników brała aktywny preparat przez cały czas trwania badania. Druga połowa zaczęła od przyjmowania neutralnego placebo i dopiero po trzech miesiącach przeszła na suplementację diety preparatem eye q. Wszystkie dzieci były badane przed rozpoczęciem badania, po trzech miesiącach i po sześciu miesiącach.
autor: / źódło: / opracowanie:
Qpharma
|