|
Czytanie
Po pierwszych 3 miesiącach badania, średni postęp w czytaniu u dzieci przyjmujących eye q wynosił 9,5 miesiąca. Był to bardzo znaczący postęp w stosunku do grupy uczniów, którym podawano placebo. W okresie między 3 a 6 miesiącem u dzieci, które przeszły z placebo na eye q, zauważono podobne postępy w czytaniu, jakie miała grupa dzieci biorąca preparat aktywny w pierwszych 3 miesiącach. Uczniowie, którzy od początku przyjmowali eye q, wykazywali dalsze postępy w czytaniu, wychodzące ponad oczekiwania w stosunku do ich wieku.
Pisanie
W pierwszych 3 miesiącach badania dzieci przyjmujące eye q zrobiły znaczący postęp w pisaniu – średnio o 6,5 miesiąca. W okresie między 3 a 6 miesiącem u uczniów, którzy przeszli z placebo na eye q, zauważono podobne postępy w pisaniu, jakie miała grupa dzieci biorąca preparat aktywny w pierwszych 3 miesiącach. Dzieci, które od początku brały eye q, wykazywały dalsze postępy w pisaniu wychodzące ponad ich wiek.
ADHD
Okazało się także, że w grupie przyjmującej eye q po 3 pierwszych miesiącach odnotowano poprawę w 11 z 13 skal CTRS-R:L (Conners' Teacher Rating Scales) używanych do diagnozowania i oceny ADHD. W tym samym czasie w grupie przyjmującej placebo nie odnotowano żadnej istotnej poprawy. Po zamianie placebo na eye q zaobserwowano poprawę porównywalną do poprawy w grupie aktywnej.
eye q a leki stymulujące
Ogólny efekt poprawy wg indeksu Connersa ADHD w grupie aktywnej (przyjmującej naturalny preparat eye q) wynosił 0,55 po 3 miesiącach i wzrósł do 0,70 po 6 miesiącach. Te wartości są porównywalne do wielkości poprawy po leczeniu lekami stymulującymi centralny układ nerwowy, jak np. Ritalin.
autor: / źódło: / opracowanie:
Qpharma
|