|
"MAS - The Puzzle Gra" to natomiast gra logiczna o niepowtarzalnym charakterze, w której przydatna jest z jednej strony zręczność, a z drugiej umiejętność logicznego myślenia. Zawiera ponad 100 unikalnych plansz różnej wielkości podzielonych na 3 poziomy trudności i polega na ułożeniu określonego wzoru. "Znajdź Pary" to natomiast gra czerpiąca z pomysłu klasycznej gry memory, w której gracze odkrywają pary kart, szukając takich samych obrazków. Poziom trudności rozgrywki można swobodnie dostosować do wieku dziecka. Składa się ona z wielu poziomów trudności, 3 kolorowych scenerii, kart z rysunkami i albumu ze zdjęciami zwierząt (który zapełnia się w miarę postępów w grze). Wesoła małpka Ook Ook wyjaśnia natomiast jak grać. Podobnie "Pexeso", to interesująca gra typu memory. Polega na odkrywaniu kolejnych kart i znajdowaniu takich samych par symboli (należy wykonać przy tym jak najmniejszą ilość ruchów). "MobiQ" to zabawa pomagająca ćwiczyć zdolności pamięciowe. Polega na zapamiętywaniu sekwencji obrazków, którą gracz musi następnie odtworzyć z pamięci. Pamięć ćwiczyć można indywidualnie lub w trybie gry dla wielu graczy (wygrywa ten kto zapamięta najdłuższy ciąg obrazków).
Rozwój wyobraźni równie ważny
Kolejną zaletą gier jest rozwijanie wyobraźni przestrzennej. Psychologowie i pedagodzy twierdzą zgodnie, że gry logiczne i pamięciowe pomagają ćwiczyć refleks, percepcję i koordynacją motoryczną. Z kolei gry strategiczne bądź ekonomiczne, uczą podejmowania decyzji i rozwiązywania sytuacji problemowych. "Sieciaki" to aplikacja poświęcona edukacji w zakresie bezpieczeństwa w internecie. Dzieci mają okazję poznać Drużynę Sieciaków i Złe Sieciuchy w SiecioTV i SiecioRadio. "Sssnake" to z kolei gra o ciekawej grafice i scenariuszu. Posiada 2 tryby gry w tym klasyczny oraz profesjonalny, w którym znajdują się aż 3 rożne poziomy składające się z 7 lokalizacji przeszkód. Przemierzając kolejne etapy "Wyspę Skarbów", mali gracze wcielają się w dzielnego pirata poszukującego zwinnych papug.
Aplikacje kulturalne dla młodzieży
Nastolatków z pewnością zainteresują unikalne aplikacje kulturalne dostępne na Samsung Smart TV. Dzięki nim mają wyjątkową szansę poznać m.in. zbiory Sztuki Nowoczesnej, obejrzeć spektakl "Wymazywanie" Krystiana Lupy i ponad 2000 innych, cennych materiałów audiowizualnych. Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowy Instytut Audiowizualny oraz Teatr Wielki - Opera Narodowa to pierwsze w Polsce instytucje, które zaproponowały wielbicielom kultury dostęp do swoich bogatych zasobów, często niedostępnych na co dzień dla zwiedzających. W aplikacjach znajduje się ogromna liczba zdjęć prezentujących dzieła sztuki, ważne dla historii i kultury materiały audiowizualne, a także praktyczne informacje o placówkach – aktualności, wiadomości o wystawach i godzinach otwarcia. Każda z aplikacji poszczególnych instytucji różni się od siebie m.in. interfejsem oraz rodzajem prezentowanych materiałów. Łączy je jedno - bogaty przegląd zasobów, którymi instytucje chcą pochwalić się przed szerokim kręgiem użytkowników.
Z psychologicznego punktu widzenia gry i zabawy tego typu odgrywają znaczącą rolę w procesie kształcenia i ułatwiają go, dzięki temu, że spełniają następujące role: motywacyjną (tym samym przekładając motywację na procesy psychologiczne uczenia się), symulacyjną (symulują rzeczywiste sytuacje, imitują pewne doświadczenia, które mogą zostać wykorzystane w praktycznym, codziennym życiu), ułatwiającą (ułatwiają zrozumienie skomplikowanych procesów i struktur teoretycznych np. algorytmów w matematyce, dzięki podejmowaniu odpowiednich strategii w grze).
* Dostępność aplikacji może się różnić w zależności od platformy Smart TV. Powyższe opracowanie obejmuje aplikacje lokalne (polskojęzyczne). Usługi dostępu do treści w ramach aplikacji świadczone są przez podmioty trzecie. Wszystkie znaki towarowe są własnością ich właścicieli.
|