|
Wbrew obiegowej opinii cukrzyca wiąże się nie tylko z właściwą kontrolą poziomu cukru we krwi, ale również z koniecznością wprowadzenia zmian w dotychczasowym stylu życia.
Dlatego też intencją Koalicji jest, aby poprzez działania edukacyjne wpływać na zwiększanie świadomości społecznej w zakresie cukrzycy, zmienić upraszczające podejście do choroby, a także uświadomić jej interdyscyplinarny charakter i współzależność z prowadzonym stylem życia.
W związku z tym w 2009 roku Koalicja rozpoczęła kampanię edukacyjną „Cukrzyca − więcej niż cukier”, w której ramach są prowadzone działania edukacyjne i informacyjne skierowane bezpośrednio do środowiska diabetologicznego: lekarzy, średniego personelu medycznego, pacjentów i ich najbliższego otoczenia.
W ramach kampanii we współpracy z TNS OBOP wydano „Społeczny obraz cukrzycy w Polsce”, pierwszy polski raport, który tak szeroko opisuje percepcję cukrzycy. Z kolei we współpracy z Polskim Towarzystwem Diabetologicznym oraz Polską Federacją Edukacji w Diabetologii powstała multimedialna „Książeczka zdrowia pacjenta z cukrzycą”.
Milowym krokiem było także spotkanie z udziałem polskich i zagranicznych ekspertów zorganizowane w 2009 roku w Sejmie RP w ramach obchodów Światowego Dnia Walki z Cukrzycą.
Koalicja na stałe współpracuje z polskimi i zagranicznymi specjalistami, którzy prowadzą warsztaty tematyczne poświęcone cukrzycy dostosowane do potrzeb pacjentów z cukrzycą, pielęgniarek diabetologicznych, nauczycieli. W tym roku po raz pierwszy zorganizowano także cykl spotkań edukacyjnych z młodzieżą poświęconych prewencji cukrzycy, a także podejmujących delikatny temat akceptacji osób z cukrzycą w grupie rówieśniczej.
Do tej pory w szkoleniach zorganizowanych w ramach kampanii wzięło udział około 1000 osób. Rozdano 5000 książeczek zdrowia, około 2000 materiałów szkoleniowych, a także ponad 3000 raportów „Społeczny obraz cukrzycy w Polsce”.
|