|
Nissan Micra 160SR
Jako kulminacja trwającego dwa lata projektu mającego na celu opracowanie lidera rynku w swojej klasie, który nadał by samochodowi klasy Nissan Micra posmaku pikantności oraz właściwy dynamizm, model 160SR z pewnością usatysfakcjonuje entuzjastycznych kierowców.
Silnik z obniżonym współczynnikiem tarcia
Centralną pozycję w opisywanej charakterystyce modelu 160SR’s zajmuje nowy 1.6 litrowy, 16 zaworowy, czterocylindrowy silnik z podwójnym wałem rozrządu. Silnik ten daje modelowi 160SR wiodące w swojej klasie osiągi a mianowicie potencjalną prędkości 183 km/h (114 mph). Przyśpieszenie na starcie modelu 160SR do prędkości 100 km/h (62 mph) ze startu zatrzymanego wynosi 9.8 sek. Przyśpieszenie dla kolejnych biegów tego modelu również robi wrażenie, gdyż dla uzyskania prędkości 80-120km/h potrzebuje on 13.5 sek. na biegu 5-tym. Historia ekonomicznego zużycia paliwa i oleju jest również imponująca, gdyż model 160SR wykazuje zużycie 6.6 l/100km (42.8mpg) w kombinowanym cyklu, podczas gdy wymiana oleju jest konieczna dopiero po przejechaniu każdorazowo 30,000 km/s (w przybliżeniu 18,500 mili).
Zmiana nadwozia
Aby uzyskać ostre, sportowe zachowanie się podwozia, zostało ono usztywnione oraz zostało zmodyfikowane sterowanie mocą tak, aby uzyskać większe wrażenie i przyjemności z jazdy oraz wzmocnione sprzężenie zwrotne. Ponadto, elektroniczna kontrola stabilności jazdy stała się już cechą standardową. Z przodu, został wzmocniony i usztywniony drążek anti-roll a współczynniki sprężystości zwiększone. Podobnie jest z tyłu, gdzie został zmieniony kształt tulei ramion wleczonych wahaczy i została zwiększona sztywność belki skrętnej.
Sportowe wnętrze
Podobnie jak dla większości licznych zmian wprowadzonych dla podwozia i bryły zewnętrznej samochodu, również jego wnętrze zostało udoskonalone. Specjalne sportowe siedzenia, aluminiowe pedały oraz przyrządy utrzymane w kolorze kości słoniowej złamanej z kolorem szarym, nadają wnętrzu prawdziwie sportowy wygląd.
|