|
Zajmujesz wygodne miejsce, otwierasz książkę i nagle słyszysz... przeszywająco głośny dźwięk dzwonka telefonu. Po chwili Pani siedząca naprzeciwko odbiera i zaczyna rozmawiać przez telefon komórkowy.
W trakcie długiej rozmowy, dowiadujesz się co dzisiaj zje na obiad, jaką sukienkę wczoraj kupiła, kiedy i gdzie ostatnio się bawiła i poznajesz szereg życiowych historii swojej współpasażerki, których tak naprawdę w ogóle nie masz ochoty słuchać. Do tego takie rozmowa jest tak głośna i uciążliwa, że najchętniej poprosiłbyś o zakończenie połączenia lub opuszczenie autobusu.
Jednak co zrobić gdy takie sytuacje stają się nagminne? Pomocne mogą okazać się akcje edukacyjne, dlatego już od 1 września 2009 r, w warszawskim metrze rusza kampania pod hasłem przewodnim: „Twoja Komórka to Twoja rozmowa, nie wszyscy wokół muszą ją słyszeć”.
Kampania jest elementem trwającej od roku społecznej akcji edukacyjnej Moja Pierwsza Komórka, która uczy jak bezpiecznie i rozsądnie korzystać z telefonu komórkowego. Promowana zasada została wyłoniona spośród ponad tysiąca nadesłanych propozycji w konkursie na 8 zasadę Fonia (bohatera akcji Moja Pierwsza Komórka).
Organizatorem akcji jest firma CenterNet S.A. – nowy operator komórkowy. Kampania w metrze jest realizowana przy współpracy firmy AMS S.A., właściciela sieci nośników City Info TV, w warszawskim metrze. „Dostrzegamy potrzebę promowania kultury korzystania z telefonów komórkowych w środkach transportu miejskiego, dlatego z chęcią włączyliśmy się w promowanie akcji Moja Pierwsza Komórka” – mówi Szymon Daniłowicz z firmy AMS Spot promujący kampanię to 30 sekundowa animacja, z głównym bohaterem akcji Moja Pierwsza Komórka – Fonia, w roli głównej. Animacja do spotu została stworzona przez 16 letniego Michała z Koszalina.
„To już mój trzeci film, w którym rolę główną odgrywa Fonio – bohater akcji Moja Pierwsza Komórka. Cieszę się, że mogę w ten sposób pomagać w rozpowszechnianiu idei bezpiecznego i rozsądnego korzystania z komórki”– mówi twórca spotu. Kampania w warszawskim metrze potrwa kolejne 2 tygodnie, spot będzie można zobaczyć raz w ciągu każdej godziny. Łączna liczba emisji spotu w kampanii to 266. „Kampania wykorzystuje kontekst sytuacyjny. Wierzymy, że to kontekstowe przypominanie zasad kulturalnego i bezpiecznego korzystania z telefonów komórkowych przyniesie korzyści nie tylko dzieciom, dla których powstała akcja Moja Pierwsza Komórka, ale również wszystkim pasażerom.” – mówi Anna Gołębicka, Dyrektor Marketingu CenterNet S.A. Organizatorem programu społecznego „Moja Pierwsza Komórka” jest firma CenterNet S.A. Akcja powstała z myślą o rodzicach, którzy zdecydowali się na zakup telefonu komórkowego dla swojego dziecka. Program Moja Pierwsza Komórka uczy Rodziców dzieci jak bezpiecznie i racjonalnie korzystać z telefonu komórkowego, prezentuje zestaw prostych zasad, które powinno znać każde dziecko wchodzące w mobilny świat.
|