|
Drugim elementem programu ,,ORLEN. Bezpieczne drogi” jest cykl audycji telewizyjnych pt. „Eksperyment Życie”, realizowanych z udziałem Krzysztofa Hołowczyca. Dwuminutowe filmy przedstawiają zagrożenia wynikające z niezachowania zasad bezpiecznej jazdy. Pierwszy odcinek filmu z cyklu „Eksperyment Życie”, wyemitowany w niedzielę 27 sierpnia, obejrzało prawie sześć milionów widzów.
Film emitowany był na antenie TVP 2 w ramach audycji „Bezpieczne drogi”, poświęconych tego dnia sprawie bezpieczeństwa w okresie powrotów z wakacji. Każde z wejść, oprócz rozmowy z zaproszonym gościem, zawierało emisję filmu, poświęconego sprawie nadmiernej prędkości w kontekście bezpieczeństwa pieszych i kierowców. Gościem jednej z audycji był Krzysztof Hołowczyc, który opowiadał o emocjach związanych z realizacją tego odcinka. Kolejne emisje filmów „Eksperyment Życie” na antenie TVP 2 już we wrześniu.
Programowi dedykowany jest specjalny ośrodek internetowy www.orlenbezpiecznedrogi.pl, gdzie można m.in. zgłosić inicjatywę do konkursu, obejrzeć pierwszy odcinek filmu „Eksperyment Życie” oraz zobaczyć materiały związane z produkcją cyklu, które nie zostaną wyemitowane w telewizji. Trwa także Konkurs dla Internautów, którzy mogą zagłosować na najlepszą ich zdaniem akcję zgłoszoną do Konkursu Inicjatyw Bezpieczne Drogi.
Od połowy sierpnia programowi towarzyszy także kampania billboardowa, realizowana we współpracy z Cityboard Media. W każdym miesiącu do końca 2006 roku, w 15 miastach w Polsce, umieszczony na plakacie wizerunek Krzysztofa Hołowczyca wzywa kierowców do rozważnej jazdy i zachęca do włączenia się do akcji ORLEN. Bezpieczne drogi. Podobne plakaty wiszą na prawie 1500. stacjach PKN ORLEN. Wszyscy kierowcy, którzy popierają kampanię, mogą podpisać Deklarację Bezpiecznego Kierowcy na stronie www.orlenbezpiecznedrogi.pl oraz rozwiązać test badający skłonność do niebezpiecznych zachowań na drodze.
|