|
Wielu Polaków czas majowego odpoczynku przeznacza na oglądanie telewizji. W czasie tegorocznych długich weekendów (1-4 maja i 22-25 maja), statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio prawie 3 godziny 50 minut. W porównaniu do zeszłorocznych przerw z okazji świąt majowych i Bożego Ciała ten czas wydłużył się odpowiednio o 20 i 45 minut.
W tym roku weekend wypadający z okazji Bożego Ciała przypadał wyjątkowo w maju, w ubiegłym roku w czerwcu - czyli w okresie niższej oglądalności. Może stąd wynikać tak duża różnica w czasie oglądania telewizji. Niewątpliwy wpływ na czas jaki poświęcamy na oglądanie telewizji ma pogoda. Bardziej porównywalne pod względem temperatury były weekendy z okazji 1 i 3 maja, kiedy temperatura powietrza była zbliżona (średnio około 17 stopni dla Warszawy). W tym przypadku, dodatkowy wpływ na różnicę w wielkości widowni mógł mieć fakt, że wolne dni w zeszłym roku przypadły w środku tygodnia, co zapewne sprzyjało całotygodniowemu wypoczynkowi Polaków.
Polacy w weekendy przeznaczają na oglądnie telewizji znacznie więcej czasu, niż w dni robocze. Nie jest więc zaskoczeniem, że czas oglądania telewizji w tegoroczne długie weekendy był wyższy od średniej z całego maja br. (3 godziny 18 minut). Przewyższył on jednak również średnią z sobót i niedziel tego okresu, która wyniosła 3 godziny 43 minuty.
Zdecydowanym hitem tegorocznych, jak i zeszłorocznych długich weekendów był serial „Ranczo”, emitowany przez TVP, który podczas każdego z analizowanych weekendów był najlepiej oglądaną pozycją programową. W zeszłym roku przyciągnął on przed telewizory niewiele poniżej 6,5 mln osób. W tym roku w odcinek serialu „Ranczo” emitowany w pierwszy weekend - 4 maja br. - oglądało ponad 7,5 mln, a w kolejny – 25 maja br. - 7,1 mln osób.
„Z analizy oglądalności telewizji podczas długich weekendów w ostatnich dwóch latach, pomimo pewnych różnic zachodzących pomiędzy nimi, należy wnioskować, że telewizja w dalszym ciągu jest dla Polaków silną alternatywą dla innych form spędzania wolego czasu” – komentuje Dariusz Rocki, Główny Specjalista ds. Obsługi Klienta Telemetrycznego TNS OBOP.
|