|
I co na to wszystko mężczyźni? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedzi w Raporcie Jacobs Krönung: Torebka jako ikona kobiecości.
Damska torebka jest tematem szerokim, ciekawym, kobiecym i niezbadanym. Marka Jacobs Krönung we współpracy z Muzeum Narodowym w Krakowie oraz Instytutem Badania Rynku i Opinii Społecznej SMG/KRC przygotowała raport dotyczący torebki, jej historii oraz roli, jaką pełni współcześnie. Raport został podzielony na dwie części: pierwsza pokazuje torebkę na tle istotnych przemian w historii mody, druga koncentruje się na pokazaniu, czym dla współczesnej Polki jest jej torebka.
Historia torebki od podszewki opowiada historię damskiej torebki począwszy od XVII wieku aż do współczesności, opisuje przełomowe wydarzenia w historii mody i torebek jakimi były pojawienie się słynnej 2.55 – kopertówki Coco Chanel, czy użycie po raz pierwszy logo przez Louisa Vuittona. Kreśli sylwetki znanych projektantów, takich jak Elsa Schiaparelli, ekscentryczna kreatorka mody, czy Karl Lagerfeld, główny projektant domy mody Chanel w latach 80. Odkrywa jak zmieniał się kobiecy świat, a wraz z nim torebka. Pokazuje jaka była, zanim stała się wielofunkcyjną torbą współczesnej kobiety.
Analizę współczesnej kobiety i jej torebki stanowi druga część raportu – Torebka współczesnej Polki, która nie tylko pokazuje jakie kształty, wielkości i kolory torebek wybierają Polki, ale zagląda także do środka i odkrywa ich zawartość. Pokazuje, jakie emocje budzi torebka, jakie pełni role i co sprawia, że jest nieodłącznym atrybutem współczesnej kobiety. Towarzyszy kobiecie na co dzień i musi pomieścić cały jej świat.
|