|
Celem kampanii społecznej „W trosce o zdrowie” jest kształtowanie odpowiedzialnej i proaktywnej postawy pracodawców za zdrowie pracowników oraz promocja badań profilaktycznych. Organizatorzy zapowiadają stworzenie wspólnie z dyrektorami personalnymi Indeksu Zdrowia Firmy. W krótkiej i praktycznej formie przedstawione zostaną zasady i sposoby kształtowania prozdrowotnej kultury organizacyjnej. W Indeksie znajdą się również konkretne wskazówki pomocne przy wyborze dostawcy usług medycznych. „Chcemy zaproponować pracodawcom nowe podejście do medycyny pracy i rozszerzenie troski o zdrowie pracowników na obszar podstawowej diagnostyki profilaktycznej, która nie znajduje się w wykazie obowiązkowych badań” podkreśla Jacek Rozwadowski, członek zarządu Enel-Med.
„Do wyobraźni pracodawców najlepiej przemawiają konkretne problemy w ich własnych firmach. Żadnemu menedżerowi nie trzeba tłumaczyć, jak bardzo może zdezorganizować pracę jeden pracownik, który przyszedł do pracy z grypą zarażając połowę swoich kolegów i koleżanek. Dlatego profilaktyka, zapobieganie i prozdrowotne zasady są tak ważne.” mówi Robert Żelewski, Dyrektor Personalny sieci hoteli Starwood w Polsce.
Podczas kampanii poruszane będą również tematy związane z wypaleniem zawodowym, opieką psychologiczną w miejscu pracy, efektywnością pracy, metodami motywowania pozafinansowego pracowników. Osobnym i niezmiernie ważnym tematem kampanii jest sprawa opodatkowania usług medycznych. Na stronie internetowej kampanii www.wtrosceozdrowie.org.pl prezentowane będą pozytywne przykłady troski o zdrowie pracowników oraz sylwetki menedżerów i szefów firm, którzy poprzez zdrowy styl życia aktywnie dbają o swoje dobre samopoczucie.
|