|
Ponad 40 proc. firm odczuwa potrzebę kształcenia swoich pracowników w zakresie umiejętności przydatnych w prowadzeniu biznesu.
Proces globalizacji oraz akcesja Polski do UE wymuszają na przedsiębiorstwach konieczność inwestowania w szkolenia językowe pracowników. Wielu pracodawców korzysta, więc z oferty szkół językowych skierowanej do firm.
- Nasza szkoła prowadzi kursy językowe dla ponad 200 firm w Polsce. Zainteresowanie szkoleniami tego typu wciąż wzrasta. Korzystają z nich zarówno małe jak i duże przedsiębiorstwa. Niemal wszyscy nasi zleceniodawcy kontrolują przebieg szkolenia. Na bieżąco otrzymują raporty z postępu nauki swoich pracowników. Niejednokrotnie dalsze finansowanie kursu uzależniają od frekwencji i wyników jakie osiągają oni na egzaminach sprawdzających – mówi Marcin Sianowski, Specjalista d.s. klientów korporacyjnych w Szkole Języków Obcych Profi-Lingua.
Atutem szkoleń językowych dla firm jest dostosowanie toku nauczania do indywidualnych potrzeb uczestników. Firmy, które je oferują dobierają odpowiedni program zajęć w oparciu o konkretne preferencje zleceniodawców. Znaczna większość pracodawców zdaje sobie sprawę z tego, że ciągłe podnoszenie poziomu wiedzy swoich pracowników daje im przewagę konkurencyjną. Mają najczęściej jasno sprecyzowane wymagania co do rezultatów szkoleń.
- Niektórzy pracodawcy oczekują wymiernych efektów nauczania w postaci określonych certyfikatów językowych. Natomiast innym firmom bardziej zależy na osiągnięciu przez pracowników poziomu umiejętności językowych pozwalającego na skuteczną komunikację w praktycznych sytuacjach biznesowych. Dlatego szkolenie poprzedzone jest wnikliwą analizą oczekiwań naszych klientów. Wtedy dobieramy program nauczania i lektorów. Wspólnie ustalamy też harmonogram i godziny zajęć. Przedsiębiorcy mają możliwość wykupienia określonego pakietu minut na preferencyjnych warunkach. Uczestnicy kursów mogą odrabiać zajęcia lub zmieniać ich termin - mówi Ewa Trębska-Zozula, dyrektor do ds. Studiów w Szkole Języków Obcych Profi-Lingua.
Jeszcze kilka lat temu do najbardziej popularnych i pożądanych bonusów pracowniczych należały: telefon komórkowy i laptop. Dziś firmy motywują swoich pracowników poprzez finansowanie kursów językowych, studiów podyplomowych czy prywatnej opieki zdrowotnej. Dzięki temu wzmacniają poczucie lojalności wobec pracodawcy. Korzyści czerpią zatem obie strony.
|