|
w celu przemycenia na skrzynkę odbiorcy niechcianych e-maili reklamowych.
Reklama umieszczana jest w części e-maila przeznaczonej na komentarz. Jak dotąd, tą drogą reklamowane są serwisy randkowe oraz akcesoria dla graczy. Według badań firmy Sophos, aplikacje blokujące spam oraz filtry pocztowe ignorują przesyłki, ponieważ pochodzą one z YouTube, zaś w adresie źródła widnieje service@youtube.com.
„Zwykle spamerzy starają się zdobyć informacje o komputerach przypadkowych osób, aby wysłać im niechciane wiadomości. Jednakże w tym wypadku, mają ułatwione zadanie – mogą wykorzystać zewnętrzną stronę internetową, aby dotrzeć do pożądanych odbiorców”, mówi Graham Cluley, konsultant firmy Sophos.
YouTube od dawna cierpi na zalew spamu. W tym celu wykorzystywane są programy generujące setki kont, aby w polu „komentarze i odpowiedzi” umieszczać teksty oraz linki reklamowe.
autor: / źódło: / opracowanie:
4Press
|