Aż 60 na 100 polskich dermatologów poleca swym pacjentom Nizoral®. Podczas badania eksperci wskazali najbardziej charakterystyczne cechy marki wyróżniające Nizoral® na tle pozostałych szamponów o podobnym składzie:
- Nizoral® był pierwszym produktem leczniczym zwalczającym łupież na rynku (90% wskazań)
- Nizoral® jest produktem oryginalnym (88% wskazań)
- Nizoral® jest produkowany przez renomowaną firmę farmaceutyczną (84% wskazań)
- Nizoral® posiada badania kliniczne (84% wskazań)
Badania wykazały, że rekomendując swoim pacjentom określoną terapię przeciwłupieżową, dermatolodzy zwracają uwagę przede wszystkim na następujące cechy szamponu przeciwłupieżowego: skuteczność działania, bezpieczeństwo dla pacjenta oraz status szamponu jako leku. Nie bez znaczenia jest także przystępna cena produktu.
Badania potwierdziły, że eksperci wolą polecać szampon Nizoral® niż jego kosmetyczne tańsze kopie. Spośród szamponów przeciwłupieżowych z 2% ketokonazolem dostępnych na polskim rynku dermatolodzy zdecydowanie najczęściej zalecają Nizoral®.
Nizoral® stworzono po to, aby bezwzględnie walczyć z problemem łupieżu. Na polskim rynku Nizoral® był pionierem, pierwszym szamponem przeciwłupieżowym dostępnym w aptekach bez recepty. Preparat znany był już w czasach, gdy szampony kojarzyły się tylko z kosmetykami do mycia włosów. Swą pozycję lidera na rynku Nizoral® utrzymuje po dziś dzień. Nizoral® należy stosować dwa razy w tygodniu, przez okres od dwóch do czterech tygodni. Łupież jest dolegliwością często nawracającą, dlatego producent zaleca stosowanie szamponu również profilaktycznie raz na dwa tygodnie. Leczniczy szampon przeciwłupieżowy Nizoral® jest dostępny tylko w aptekach w następujących opakowaniach i sugerowanych cenach dla pacjenta: butelka 60 ml cena 28 zł, saszetki 6 x 6 ml w cenie 18 zł.