|
Wiedzą o tym nie tylko mieszkańcy dużych miast, dla których zakupowe szaleństwo rozpoczyna się wraz z końcem czerwca. Polacy potrafią robić zakupy – tę tezę potwierdziły badania ośrodka badań i prognozowania rozwoju The Future Foundation, przeprowadzone na zlecenie jednego z producentów kart płatniczych. Badaniom poddano konsumentów dziewięciu krajów unijnych, sprawdzając ich decyzje zakupowe w pięciu wymiarach: oszczędności, samokontroli, otwartości na nowe produkty i ich próbowanie, porównywania produktów w sklepie i Internecie oraz zdobywania informacji na temat towarów przed ich zakupem.
Mieszkańcy naszego kraju pozostawili daleko w tyle mistrzów sprzedaży okazyjnych, czyli Brytyjczyków, oraz słynących z oszczędności Niemców. W zakresie „zakupowego IQ” wyprzedziliśmy również Francuzów i Czechów, bez trudu zwyciężając w kategoriach samokontroli oraz próbowania nowych produktów. Okazało się, że Polacy robią przemyślane zakupy. W porównaniu do mieszkańców pozostałych krajów UE, rzadko wydają pieniądze pod wpływem impulsu.
Tak wysokie notowania osiągnięte przez rodaków niewątpliwie zostaną poprawione podczas rozpoczynających się właśnie letnich przecen. W ferworze promocji warto jednak pamiętać o dodatkowej ochronie kart, którymi dokonujemy płatności. I nie chodzi tu wyłącznie o wzmożoną ostrożność i złodziei, którzy w zakupowym tłumie mogą pozbawić nas portfela wraz z jego zawartością. W grę wchodzi bowiem również nasze roztargnienie. Biegając od sklepu do sklepu, często – w towarzystwie dzieci – możemy zwyczajnie... zapomnieć o odebraniu karty po dokonanej transakcji.
|