|
Podobny wynik w 2005 roku został osiągnięty w przeciągu 12 miesięcy. Wraz ze wzrostem popularności oferty outletowej, czyli markowych produktów sprzedawanych po cenach obniżonych przez cały rok od 30 do 70 procent, zarząd sosnowieckiego centrum zapowiada kolejne otwarcia sklepów.
- "Od początku roku, praktycznie co miesiąc, w naszym outlecie w Sosnowcu otwierał się nowy sklep. Wzrost zainteresowania centrami outeltowymi wśród najemców możemy zauważyć również w centrach Fashion House w Gdańsku i Piasecznie pod Warszawą. Dynamiczny rozwój tego ostatniego zaowocował podjęciem decyzji o rozbudowie obiektu już w niecały rok po jego otwarciu" – mówi Anna Meller, marketing manager Fashion House Outlet Centre w Sosnowcu.
W minionym półroczu zarząd sosnowieckiego Fashion House, największego centrum typu outlet na południu Polski, postanowił wzmacniać asortyment prestiżowych marek odzieży dla kobiet. Od lipca, na powierzchni 340 metrów kwadratowych, funkcjonuje w nim jedyny na południu kraju butik VERO MODA, w marcu pierwszy w Polsce sklep outletowy otworzyła HEXELINE.
Wynajęta powierzchnia Fashion House stanowi obecnie 90 procent całej powierzchni najmu. W związku z podpisywaniem umów z nowymi najemcami chcącymi otworzyć sklepy w pierwszym na południu Polski centrum outletowym, realizowana jest druga faza centrum. Rozbudowa Fashion House zostanie ukończona na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2007 roku. Aktualna powierzchnia handlowa – 10 300 metrów kwadratowych, zwiększy się o 6 200 metrów kwadratowych. Docelowo powierzchnia handlowa sosnowieckiego outletu wynosić będzie 24 000 metrów kwadratowych.
- "W 2005 roku odnotowaliśmy blisko 20 procentowy wzrost liczby klientów. Klienci poznali już naszą ofertę i wiedzą, że mogą w Fashion House nabyć dobrej jakości markowe produkty taniej od 30 do 70 procent w porównaniu do cen w tradycyjnych sklepach. Przyjeżdżają do nas, bo sprawdzili, że warto. Dla zdecydowanej większości klientów wizyta w outlecie kończy się dokonaniem zakupu. Inaczej jest w tradycyjnych centrach handlowych usytuowanych w pobliżu osiedli mieszkaniowych czy biurowców. Tam klienci przychodzą i często tylko oglądają wystawy. W Fashion House większość z odwiedzających wybiera coś z szerokiej oferty markowych produktów. A nasz asortyment stale się powiększa – już teraz Fashion House tylko w Sosnowcu oferuje ponad sto siedemdziesiąt marek w 42 sklepach!" – dodaje Anna Meller.
Właściciel Fashion House dotychczas zainwestował w Polsce 250 milionów złotych. Docelowo planuje zainwestować dalsze 300 milionów na rozbudowę istniejących centrów i otworzenie nowych obiektów w Poznaniu, Szczecinie i Krakowie. Pierwszy rozbudowie poddany został Fashion House w Piasecznie. 23 sierpnia br. nastąpi otwarcie drugiej części outletu, powierzchnia handlowa centrum zwiększy się o około 4 tysiące metrów kwadratowych. Kolejnym rozbudowywanym będzie sosnowiecki Fashion House.
|