|
Z raportu wynika, że aż 43% wszystkich pobrań w 2006 roku dokonano na 10 modeli telefonów. Wśród nich 5 pierwszych pozycji zajmuje Nokia. Pozostałe to Sony Ericsson, Siemens oraz Samsung.
W Polsce operatorzy GSM od lat posiadają zbliżone do siebie udziały w rynku pod względem liczby abonentów. Okazuje się, że struktura pobrań zawartości Telecom Media nie odzwierciedla tych proporcji. Zdecydowanie mniejszą grupą klientów są posiadacze telefonów w sieci Era. Ich udział w całości zamówień wyniósł tylko 25%, podczas gdy udział pozostałych operatorów stanowi rząd 37% - 38%.
Autorzy raportu, analizując sprzedaż w ciągu ostatnich lat, zwracają uwagę na trendy produktowe na rynku multimediów na komórki. Proste usługi pozwalające jedynie personalizować swoją komórkę (dzwonki, tapety, grafiki etc.) odchodzą powoli do lamusa. Ich miejsce sukcesywnie zajmują zaawansowane technologicznie aplikacje multimedialne: video, programy użytkowe (np. słowniki), gry Java.
Raport, który publikujemy jest kompaktowym zbiorem wiedzy o użytkowniku telefonu komórkowego w Polsce i o jego zachowaniach w zakresie korzystania z usług multimedialnych – mówi Sławomir Szymański – prezes Telecom Media. Od lat specjalizujemy się w dostarczaniu konsumentom produktów i usług na telefon, multimedia cieszą się rosnącą popularnością, uznaliśmy więc, że nadszedł czas, aby przedstawić temat szerszej publiczności. Przez nasze serwery przepływa codziennie ogromny ruch SMS, duża jego część to zamówienia i pobieranie produktów multimedialnych. W naturalny sposób jesteśmy więc firmą, która może podzielić się swoimi spostrzeżeniami z rynkiem, chociażby po to, by uświadomić zainteresowanym, jak wielki jest potencjał i skala zjawiska. Mamy nadzieję, że raport spotka się z żywym zainteresowaniem.
|