|
Ideą Festiwalu jest prezentacja muzyki związanej z okresem Wielkiego Tygodnia i Wielkanocą w mistrzowskich interpretacjach czołowych przedstawicieli wykonawstwa historycznego.
W Wielką Środę, 4 kwietnia, imprezę zainauguruje występ najbardziej utytułowanego zespołu muzyki dawnej na świecie – Europa Galante pod dyrekcją Fabia Biondiego. Artyści przedstawią polską premierę oratorium Alessandra Scarlattiego La Santissima Annunziata. Wśród solistów znajdą się najznakomitsi wykonawcy włoscy, hiszpańscy i szwedzcy: Roberta Invernizzi, Emanuela Galli, Marina de Liso, Marta Almajano i Magnus Staveland.
Dzień później, w Wielki Czwartek, 5 kwietnia, ci sami artyści zaprezentują Stabat Mater Luigiego Boccheriniego. Koncert uzupełnią dwa instrumentalne dzieła mistrzów włoskiego baroku – Michele’a Mascittiego i Pietra Antonia Locatellego.
W Wielki Piątek, 6 kwietnia, jeden z czołowych zespołów francuskich specjalizujących się w muzyce dawnej – Le Poème Harmonique prowadzony przez Vincenta Dumestre’a – zaprezentuje, wraz z fenomenalną Claire Lefilliâtre, wielkopiątkowe Tenebrae Michela-Richarda de Lalande’a.
W Wielką Sobotę, 7 kwietnia, zaplanowany został występ kolejnej ze słynnych formacji francuskich – Le Concert Spirituel pod dyrekcją charyzmatycznego dyrygenta Hervé Niqueta. Artyści przedstawią Leçons de Ténèbres i Méditations pour le Carême Marca-Antoine’a Charpentiera. Tego samego dnia na Rynku Głównym w Krakowie, po Mszy Rezurekcyjnej w Katedrze Wawelskiej, odbędzie się Misterium Męki Pańskiej pt. Jezusa Judasz przedał, według scenariusza i w reżyserii Jerzego Zonia.
W Niedzielę Wielkanocną, 8 kwietnia, w nastrój radości wprowadzi najsłynniejsza bodaj formacja włoska – Il Giardino Armonico, która przed laty, nagraniem Czterech pór roku Vivaldiego, zrewolucjonizowała postrzeganie muzyki dawnej. Zespół wystąpi na Festiwalu z niezwykle ciekawym repertuarem, obejmującym dzieła trzech wielkich mistrzów: Georga Philippa Telemana, Antonia Vivaldiego i Jana Sebastiana Bacha.
W Poniedziałek Wielkanocny, 10 kwietnia, kolejna grupa włoskiej „ekstraklasy” wykonawstwa historycznego – Accademia Bizantina prowadzona od klawesynu przez Ottavia Dantone – wraz z Sonią Priną, najsłynniejszą obecnie na świecie alcistką, przedstawi monograficzny projekt poświęcony twórczości Antonia Vivaldiego – Motetti e concerti II.
|