|
reklamy leków w telewizji - wynika z przeprowadzonego przez TNS OBOP cyklicznego badania OTC Track.
Kobiety w Polsce w większym stopniu niż mężczyźni dbają o swoje zdrowie. 62% kobiet dopytuje się o szczegóły kuracji podczas wizyty u lekarza, podczas gdy wśród mężczyzn odsetek ten wynosi 48%. Kobiety częściej też korzystają z regularnych badań okresowych (39% kobiet i 27% mężczyzn), a ich dieta jest bogatsza w owoce i warzywa (70% kobiet i tylko 37% mężczyzn). Polki znacznie częściej poszukują także informacji na temat zdrowia i medycyny.
Kobiety (56%) dwukrotnie częściej niż mężczyźni (29%) interesują się prasą, książkami i programami telewizyjnymi na temat i medycyny, zdrowia i urody. Wśród mężczyzn głównym motywem zainteresowania problemami medycznymi jest chęć poszerzenia informacji o konkretnych chorobach osób najbliższych. Kobiety z kolei zainteresowane są zdobywaniem ogólnej wiedzy dotyczącej zdrowia i leczenia.
Panie znacznie częściej zwracają uwagę na reklamy leków w telewizji (39% v. 25%). Dla połowy z nich reklamy są ważnym źródłem informacji o lekach. Podobną opinię o reklamach podziela jedynie 39% mężczyzn.
„Wyniki badania wskazują, że tradycyjny model polskiej rodziny z kobietą jako osobą troszcząca się o zdrowie i kondycję fizyczną pozostałych domowników jest bardzo trwały. Tak jak kilkanaście lat temu, to przede wszystkim kobiety dbają o zdrowie nie tylko swoje, ale i całej rodziny. Kobiety więcej wiedzą o zdrowiu i medycynie, lepiej znają marki leków i w sytuacjach mniej poważnych chorób wchodzą w rolę pierwszej pomocy medycznej” – komentuje Magdalena Sawińska Lider Sektora Badań Rynku Medycznego TNS OBOP.
*Dane z okresu 28 sierpnia – 10 września 2006, łączna próba 500 respondentów.
|