|
Desert Boot, czyli buty pustyni - bo tak zostały nazwane - dziś, po upływie 50 lat, są klasycznym modelem i swoistą ikoną marki Clarks Originals. Znane i modne na całym świecie, każdego dnia kontynuują swoją legendę i przeciwstawiają się upływowi czasu. Aby zrozumieć na czym polega wyjątkowość butów pustyni trzeba poznać ich historię, ponieważ to one dały początek marce Originals.
Buty pustyni zaprojektowane zostały przez Jonathana Clarka, jednego z wnuków braci Clarks. Powstały pod wpływem inspiracji butami, w które zaopatrywali się oficerowie 8. Armii Amerykańskiej, na Bazarze w Kairze, podczas II wojny światowej. Pierwsze projekty J. Clarka nie spotkały się w Anglii z zachwytem. Zdecydowano więc przenieść produkcję za ocean, by już następnego roku rozpocząć sprzedaż na Chicago Shoe Fair. Oryginalny wygląd butów w końcu wzbudził zainteresowanie, także u samego redaktora i wydawcy Esquire magazine, który poświecił butom Jonathana Clarka obszerny artykuł. Po ukazaniu się publikacji ruszyła masowa sprzedaż.
W 1965 roku, na łamach In France J. Clark wypowiedział się triumfalnie: ”Clarks – to nowa nazwa dla wszystkich modeli, których produkcję rozpoczęły Buty pustyni. Od tej pory, nie było już osoby, która nie usłyszałaby o marce Clarks Originals. Tak narodziła się światowa marka.
Oryginalne. Uniwersalne. Autentyczne. Ponadczasowe.
50 lat temu, nikt nie pomyślał, że Desert Boot - zwykłe skórzane buty, produkowane bez podszewki w zupełnie surowym stylu, zostaną wkrótce określane w ten sposób.
Wallebee i Desert Trek - są kontynuacją wzoru Desert Boot. Łączą innowację z tradycją, modę z funkcjonalnością oraz naturalne materiały z ręcznym wykończeniami szczegółów. To, co najbardziej charakterystyczne w tych butach, to naturalne grube szwy, nadające butom surowego wyglądu oraz miękkie jasne podeszwy, które Jamajczycy, swego czasu, nazywali „serowymi podeszwami”.
Originalsy i lata 80-te
W latach światowego kryzysu paliwowego, w czasach ekonomicznej stagnacji, w butach Clarks chodzili wszyscy, bez względu na klasę i poziom zamożności. Marka Clarks była uniwersalna.
|