|
W latach 1955 – 1962, Auto Union GmbH produkowało w Ingolstadt samochody DKW Schnellaster. Około stu zbudowanych tam egzemplarzy było pojazdami elektrycznymi, przeznaczonymi głównie dla dostawców energii, zakładów komunalnych i wytwórców akumulatorów. Elektryczny samochód dostawczy, który po pieczołowitym odrestaurowaniu „powrócił do domu“, jest eksponatem szczególnym: Ten mały bus był używany kiedyś na Wangerooge, wyspie na Morzu Północnym, po której nie mogą poruszać się pojazdy z silnikami spalinowymi.
Spalinowa wersja DKW Schnellaster wyposażona była w silnik dwusuwowy, natomiast „Elektro-Wagen” posiadał silnik elektryczny o mocy pięciu kilowatów. Umieszczone w dwóch skrzyniach po bokach pojazdu akumulatory ołowiowe, miały napięcie 80 Volt i pojemność 200 amperogodzin. Umożliwiało to pokonanie trasy o długości 80 km. Ze względu na maksymalną prędkość 40 km/h, pojazd nadawał się idealnie do wykorzystania na krótkich, miejskich odcinkach.
Do dzisiaj zachowały się jedynie dwa z około stu takich elektrycznych samochodów. Egzemplarz zaprezentowany dziś przez Audi Tradition był przez kilka lat pieczołowicie restaurowany. Przeszedł badania techniczne TÜV i teraz ponownie może poruszać się po drogach publicznych. Wcześniej, przez długie lata jeździł po drogach Wangerooge, wyspy na Morzu Północnym, na której nie wolno używać pojazdów z silnikiem spalinowym. Stąd tamtejszy transport opiera się na nie emitujących spalin pojazdach elektrycznych.
autor: / źódło: / opracowanie:
Audi
|