|
Założona w 1954 roku przez Jeana-Jacquesa Guerlaina organizacja Comité Colbert, nosi imię człowieka, który pozostawił znaczący ślad w historii Francji. Żyjący w XVII wieku Jean-Baptiste Colbert odegrał ogromną rolę w promowaniu pojęcia francuskiego kunsztu na całym świecie. Prócz rozwoju floty i portów, założył m.in. Akademię Francuską w Rzymie. Comité Colbert realizuje wizję Jeana-Baptiste Colberta – poprzez swoje działania łączy ze sobą luksus, kulturę i promuje francuski styl życia na pięciu kontynentach.
60. rocznica organizacji zapowiada się wyjątkowo – będzie możliwością pokazania przywiązania Comité Colbert do wyznawanych przez stowarzyszenie wartości: procesu twórczego, komunikacji, szacunku dla konsumentów, doskonałej obsługi i piękna produktu.
Obecnie Comité Colbert zrzesza 78 marek. Jeszcze do niedawna członkami stowarzyszenia były wyłącznie ekskluzywne francuskie marki, takie jak m. in. Boucheron, Cartier, Chanel, Hermès, Hotel Ritz, Louis Vuitton, szampan Perrier – Jouët oraz prestiżowe instytucje kultury, m. in. Luwr, Opera Paryska czy Comédie-Française – Francuski Teatr Narodowy. Dopiero w 2011 roku do tego grona dołączyły cztery marki europejskie – m.in. Leica i MontBlanc, a w 2012 roku jako jedyna polska marka – Dr Irena Eris. Comité Colbert oferuje swoim członkom forum dla tworzenia dalekosiężnych planów działania i wymiany najlepszych praktyk biznesowych. W ten sposób, daje im narzędzia dla zapewnienia przyszłego rozwoju oraz niebywały prestiż.
Organizacja działa też w innych obszarach. Od ponad 20 lat współpracuje z francuskimi szkołami wzornictwa i sztuki użytkowej – wspiera przyszłych projektantów, a także programy szkoleniowe, co zwiększa rangę tych instytucji. Co więcej UNESCO przyznało Comité Colbert akredytację do działania w charakterze doradczym w sprawach dotyczących Konwencji o Ochronie Niematerialnego Dziedzictwa Kulturowego. Stowarzyszenie, wraz z francuskim Urzędem Celnym oraz Narodowym Komitetem ds. Walk z Podróbkami, prowadziło także kampanię społeczną mającą na celu zniechęcenie do kupowania podrobionych produktów i uświadomienie konsumentom ich nielegalnego charakteru.
Dla marki Dr Irena Eris to również szczególny moment. Dwa lata temu, w listopadzie 2012 roku, jako jedyna polska marka i jedna z 6 europejskich oficjalnie została przyjęta do klubu. Dr Irena Eris została rekomendowana do organizacji Comité Colbert przez markę Chanel i Hermès. Od tego momentu jeszcze mocniej promuje idee związane z pięknem i ekskluzywnością. Dr Irena Eris realizuje ideę holistycznego podejścia do piękna. Składają się na nią nie tylko luksusowe kosmetyki, lecz również dostosowana do indywidualnych potrzeb, profesjonalna pielęgnacja jaką gwarantują Kosmetyczne Instytuty oraz zrównoważony odpoczynek w Hotelach SPA Dr Irena Eris. Za światowym sukcesem marki stoi Centrum Naukowo-Badawcze Dr Irena Eris, gdzie wybitni naukowcy i specjaliści prowadzą zaawansowane technologicznie badania. Marka także od 8 lat organizuje kobiecy turniej golfowy Dr Irena Eris Ladies’ Golf Cup, który jest największym wydarzeniem wśród imprez organizowanych wyłącznie dla Pań w Polsce i jednym z najbardziej prestiżowych w tej części Europy.
|