w portalu  | na forum
szukaj w bazie kalorii
dla kobiet, o kobietach
kobieta, kobiety

kalkulatory dla kobiet:

testy dla kobiet:

Patronat medialny:

vortal o kobietach
40 lat Golfa: bestseller i trendsetter
data publikacji: 31-03-2014 r.
Volkswagen świętuje 40-te urodziny najpopularniejszego europejskiego samochodu w historii: Golfa. Do dnia dzisiejszego sprzedanych zostało ponad 30 milionów egzemplarzy tego bestsellera, który...
portal dla kobiet
serwis o kobietach
młynek do zbóż Mockmill
od zawsze był odzwierciedleniem postępu technicznego.
Niezależnie czy silnik z turbodoładowaniem, z bezpośrednim wtryskiem, napęd elektryczny czy hybrydowy plug-in, ABS, ESC, XDS czy 4Motion, automatyczny tempomat, funkcja awaryjnego hamowania w mieście, funkcja stabilizacji przyczepy czy hamulec multikolizyjny, automatyczna klimatyzacja, system nagłaśniający Dynaudio, ekran dotykowy z czujnikiem zbliżeniowym czy reflektory diodowe, Trendline, Comfortline czy Highline, GTI, GTD czy GTE – Golf zawsze był tym modelem, który rozpowszechniał najważniejsze technologie i trendy motoryzacyjne naszych czasów.

Pierwszy seryjny Golf zjechał z taśm produkcyjnych w Wolfsburgu 29 marca 1974 roku. Po kilkudziesięciu latach dominacji Garbusa z umieszczonym z tyłu silnikiem, rozpoczęła się nowa epoka: epoka zamontowanego poprzecznie z przodu silnika i napędu na przednią oś. Zaprojektowany przez Giorgio Giugiaro i zespół Volkswagen Design, Golf I, jako następca wyprodukowanego w ponad 21,5 mln egzemplarzy Garbusa, miał kontynuować pełną sukcesów historię ówczesnego najpopularniejszego samochodu na świecie. I to się udało. Już w październiku 1976 roku zakłady Volkswagena opuścił milionowy Golf. W 1976 roku do podstawowego modelu dołączył pierwszy Golf GTI, w 1979 – Golf Cabriolet i w 1982 roku – Golf GTD.

W sierpniu 1983 roku na rynku pojawił się Golf II. Wraz z nim po raz pierwszy w klasie Golfa oferowany był regulowany katalizator (1984), ABS (1986) i wspomaganie układu kierowniczego. Po raz pierwszy Golf był również dostępny z napędem na wszystkie koła (Syncro, 1986).

Trzecia generacja Golfa w sierpniu 1991 roku wprowadziła nową erę w dziedzinie bezpieczeństwa. Z jednej strony Golf III był pierwszym modelem tej serii, który od 1992 roku był wyposażony w czołowe poduszki powietrzne; z drugiej strony postęp w dziedzinie konstrukcji nadwozia pozwolił znacznie poprawić zachowanie się podczas zderzenia. Kolejnymi kamieniami milowymi tej serii modeli były pierwszy silnik sześciocylindrowy (VR6), tempomat, pierwszy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem (TDI, 1993), nowy kabriolet, nowy napęd na wszystkie koła (Syncro II) oraz pierwszy Golf Variant.

W Golfie IV w roku 1997 nadal optymalizowane były kwestie bezpieczeństwa. Najlepszym przykładem jest wprowadzenie ESC. W 1998 roku Volkswagen zaprezentował pierwszego Golfa z napędem na wszystkie koła ze sprzęgłem Haldex – Golfa 4Motion. W 2002 roku przedstawiony został Golf R32, rozwijający prędkość 250 km/h, który jako topowy model tej serii zadebiutował po raz pierwszy z rewolucyjną dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG).

Golf V był Golfem, którego komfort, dynamika i jakość w 2003 roku wyprzedzała wielu konkurentów z wyższej klasy średniej. Przewaga dotyczyła także bezpieczeństwa. Po raz pierwszy Golf był oferowany na życzenie z bocznymi poduszkami powietrznymi z tyłu – razem z sześcioma seryjnymi poduszkami (czołowe, boczne z przodu, kurtyny powietrzne) do wyposażenia należało osiem poduszek powietrznych. W kwestiach komfortu i dynamiki Golf V zyskał wiele dzięki nowej czterowahaczowej osi tylnej, dwusprzęgłowej DSG, reflektorom biksenonowym, panoramicznemu rozsuwanemu dachowi i w 2006 roku - pierwszemu silnikowi Twincharger (TSI) z turbosprężarką i kompresorem. W 2006 roku zadebiutował także Golf Plus, w 2007 roku – Cross Golf, nowy Variant i ekstremalnie oszczędny Golf BlueMotion (4,5 l/100 km).

W Golfie VI od 2008 roku oferowanych było coraz więcej silników TSI, ponadto w silnikach TDI pompowtryskiwacze zostały zastąpione przez system Common Rail, zapewniający większą dynamikę przy mniejszym spalaniu. Prym wiódł tutaj drugi Golf BlueMotion ze średnim zużyciem paliwa wynoszącym zaledwie 3,8 l/100 km i emisją CO2 na poziomie 99 g/km. Nowe systemy wspomagające (m.in. Light Assist, Park Assist itp.) uczyniły tego Golfa również bardzo nowoczesnym samochodem.

4 września 2012 roku miała miejsce światowa premiera Golfa siódmej generacji. Jego masa została zredukowana w niektórych wersjach o 100 kilogramów. W zależności od silnika, udało się zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu z poprzednikiem nawet o 23 procent. Nowy Golf TDI BlueMotion [1] zużywa w znormalizowanych warunkach NEFZ tylko 3,2 l/100 km (emisja CO2 85 g/km). Ponadto Volkswagen wyposażył Golfa w cały zestaw nowych i częściowo seryjnych systemów wspomagających. W 2014 roku Volkswagen elektryfikuje klasę kompaktową samochodów. W Niemczech można już kupić napędzanego wyłącznie energią elektryczną e-Golfa [2] z zasięgiem około 190 kilometrów. Jesienią pojawi się nowy Golf GTE [3]. Jego napęd hybrydowy plug-in zużywa w znormalizowanym cyklu tylko 1,5 l/100 km, a silnik elektryczny Golfa GTE umożliwia przejechanie około 50 km tylko na prąd.

Golf jest najpopularniejszym Volkswagenem w historii. Latem 2013 roku siódma generacja przekroczyła granicę 30 milionów wyprodukowanych egzemplarzy. Aktualna seria budowana jest w zakładach w Wolfsburgu, Zwickau, Foshan (Chiny) i Puebla (Meksyk).


[1]. Golf TDI BlueMotion: zużycie paliwa w l/100 km: w cyklu miejskim 3,8 / w cyklu pozamiejskim 3,0 / w cyklu mieszanym 3,2; emisja CO2 w cyklu mieszanym 85 g/km; klasa efektywności: A+
[2]. e-Golf: zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 12,7 (w cyklu mieszanym), emisja CO2 w g/km: 0 (w cyklu mieszanym), klasa efektywności: A+
[3]. Golf GTE: zużycie paliwa w l/100 km: (w cyklu mieszanym 1,5; emisja CO2 w g/km: 35; klasa efektywności: A+

autor: / źódło: / opracowanie:
Volkswagen
ostatnio dodane:


Czym są karotenoidy?Jak uniknąć próchnicy?Ślubny manicureCellulit i rozstępy pokonaneJak opanować nerwy przed rozmową kwalifikacyjną?Zdrowo i bez chemii
pokrewne forum:

Inne sprawy
przeczytaj także:

Miłość to najsilniejszy narkotyk
Jak w 31 dni zwalczyć objawy choroby
Sztuka Shinrin-yoku
Jestem taka piękna
Rekrutacja do małej firmy
Burgery w amerykańskim stylu na grilla
Soczysty kurczak z grilla
Pewnego lata w Szczepankowie
Powerbank duchowy
Dość katolipy!
Czarujący świat Spark Silver Jewelry
Zestaw do masażu antycellulitowego
Czy lojalność wobec pracodawcy popłaca?
Lista warzyw i owoców zatrutych pestycydami
Historia Bez Cenzury powraca z nową książką!
Antyoksydanty w herbacie
Odporność Twojego dziecka na 6+
O co zapytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej?
CV do poprawki



zaloguj się aby napisać pierwszy komentarz do artykułu 40 lat Golfa: bestseller i trendsetter



Ostatnio na forum: (wątki i komentarze)

Wiadomość dla Forumowiczów :)
jak zajsc w ciaze??
Napiszmy razem opowiadanie...
Czy mogę być w ciąży? Czy mogę być w ciąży?
Forum panieńskie 2007-2008
orgazm za orgazmem :)
Jestem mamą :)
szkolna miłość z ławki po latach... co robić? :)
Skojarzenia
Dokończ wyraz - zabawa
Linux..... czy ktoras z was uzywa
Na poprawę humoru!
Laptop dla najmłodszych
Torbiel a ciąża
Moda męska na brytyjskich targach
Makijaż codzienny i wieczorowy
Pamiętnik przyszłych mam - rady i porady :-)))
"Kalendarz dni płodnych" - Wasze opinie
Cudowny pierwszy pocałunek
Czy jestem w ciąży?
Trichotillomania
krwawienie po stosunku
Karta czy gotówka?
sex a spowiedź
Nowa Gwiazdka .
"Ile kalorii jeść, aby schudnąć?" - Wasze opinie
Nigdy nie miałem dziewczyny...
Zapalenie pęcherza
praca w mcdon..... itp
Test na czystość
Jaką lodówkę???
mój mąż znowu wyjeżdza ...
Podwójne działanie przeciwzmarszczkowe
Pomarańcza i wanilia
Brak ochoty na seks...
Dania mrożone
Łosoś po francusku Frosta
Jedwab w płynie
Nowa kolekcja czasomierzy
Makijaż z utrwalaczem - uczulenie?
Ostatnio dodane artykuły:

Czym są karotenoidy?
Czym są karotenoidy?
Jak uniknąć próchnicy?
Jak uniknąć próchnicy?
Ślubny manicure
Ślubny manicure
Cellulit i rozstępy pokonane
Cellulit i rozstępy pokonane
Czy okulary przeciwsłoneczne chronią przed słońcem?
Miłość to najsilniejszy narkotyk
Jak w 31 dni zwalczyć objawy choroby
Sztuka Shinrin-yoku
Jestem taka piękna
Rekrutacja do małej firmy
Burgery w amerykańskim stylu na grilla
Soczysty kurczak z grilla
Pewnego lata w Szczepankowie
Powerbank duchowy
Dość katolipy!
Czarujący świat Spark Silver Jewelry
Zestaw do masażu antycellulitowego
Jak opanować nerwy przed rozmową kwalifikacyjną?
Czy lojalność wobec pracodawcy popłaca?
Zdrowo i bez chemii
Lista warzyw i owoców zatrutych pestycydami
Historia Bez Cenzury powraca z nową książką!
Antyoksydanty w herbacie
Odporność Twojego dziecka na 6+
O co zapytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej?
CV do poprawki
Czekolada i dżem
Technologia cyfrowa niszczy wzrok!
Zdrowa alternatywa dla napojów z cukrem
Zachowaj młody wygląd na dłużej
Wartka akcja, szybkie pościgi i masa śmiechu!
Jak dbać o skórę powiek?
Jak urządzić wnętrze z myślą o pupilu?
Moda ślubna 2018
Dziewczyna we mgle
Zachwycające rzęsy
Mokrego Dyngusa!
Życzenia wielkanocne
Przygotuj śniadanie inaczej niż zwykle!
Wiosenne porządki
Co wielkanocny zajączek przyniesie maluchom?
Sprzątanie wolne od chemii!
Dlaczego warto pić zieloną herbatę na wiosnę?
Test lakierów żelowych
Wody perfumowane - test
Danie na wielkanocny obiad
Wielkanoc na świecie
Jak często trzeba badać wzrok?
Fryzura gotowa w 2 minuty
Makarony – wartościowa baza wiosennego menu
Jak zadbać o swoje ciało wiosną?
Dlaczego warto jeść buraki?

Cookies: podczas przeglądania naszych stron oraz w trakcie logowania portal http://www.byckobieta.pl tworzy niewielkie pliki cookies. Zapisuje w nich wyłącznie informacje umożliwiające korzystanie z portalu, oraz z forum.

Artykuły oraz zdjęcia umieszczone w portalu ByćKobietą.pl są chronione prawami autorskimi. Kopiowanie jest dozwolone wyłącznie za zgodą Autorów. Redakcja ByćKobietą.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych na forum oraz w komentarzach artykułów.

Zrób sobie super prezent na wakacje! | Polub ByćKobietą na Facebooku

© 2006-2024 ByćKobietą.pl - portal dla Kobiet
skrypt forum: © phpBB