|
W ten sposób wielkoseryjne samochody przeniesione zostaną do epoki elektromobilności. Te nieemitujące szkodliwych substancji auta nadają się do codziennego użytku, są pięciodrzwiowe i atrakcyjnie wyposażone. Do elementów wyposażenia seryjnego należą: klimatyzacja automatyczna, system radionawigacyjny, ogrzewanie przedniej szyby, światła do jazdy dziennej LED, a w przypadku e-Golfa, po raz pierwszy w Volkswagenie, reflektory LED. Oprócz tego obydwie nowości są pionierami w wydajności: e-up! zużywa jedynie 11,7 kWh prądu na 100 kilometrów – jest to nowy światowy mistrz wydajności. Usytuowany dwie klasy wyżej e-Golf osiąga wspaniałą wartość 12,7 kWh. Przy cenie prądu 0,58 zł za kWh (Polska, stan na 23.07.2013 r.) 100 kilometrów kosztuje w przypadku e-up! jedynie 6,79 zł, a w przypadku e-Golfa około 7,37 zł.
Made in Germany. Innowacyjne technologie napędu należą do głównych wyróżników Volkswagena. Dlatego również e-silniki, skrzynie biegów i baterie litowo-jonowe w e-up! i e-Golfie są produkowane w niemieckich fabrykach komponentów Volkswagena.
Typowy Volkswagen. Wszystkie Volkswageny są obsługiwane intuicyjnie, nadają się do codziennego użytku oraz są wykonane z najwyższej jakości materiałów. Powyższe cechy zostały uwzględnione również w nowych pojazdach elektrycznych tej marki. Nieemitujące spalin samochody Volkswagena są produkowane w tych samych zakładach, w których wytwarza się ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi.
Dane e-Golfa. e-Golf, prezentowany jako światowa premiera we Frankfurcie, będzie napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW/115 KM. Pojazd osiąga już w chwili uruchomienia maksymalny moment 270 Nm. Dzięki temu już po 10,4 sekundach napędzany na przednią oś e-Golf osiąga 100 km/h. Prędkość tego pięciomiejscowego pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h.
Dane e-up! Czteromiejscowy e-up! debiutuje również podczas IAA. Jego elektryczny silnik osiąga moc 60 kW/82 KM. Silnik przenosi od razu 210 Nm momentu na napędzaną przednią oś. Do 100 km/h rozpędza się w czasie 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna: 130 km/h.
Zasięg dostosowany dla osób dojeżdżających do pracy. e-up! osiąga przy jednym ładowaniu baterii (18,7 kWh) zasięg 160 kilometrów; e-Golf z uwagi na większą baterię (24,2 kWh) może przejechać 190 kilometrów. Oba modele są wyposażone również w dwa szczególnie oszczędne tryby jazdy (Eco i Eco+) i cztery w prosty sposób aktywowane stopnie rekuperacyjne (D1, D2, D3 i B), które pomagają osiągnąć maksymalny zasięg. Badania Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast w Niemczech wykazały, że około 80 procent wszystkich kierowców w Niemczech przejeżdża dziennie mniej niż 50 kilometrów.
Szybkie ładowanie. Czas pobytu e-up! i e-Golfa w najszybszych stacjach ładowania CCS (prąd stały) skraca się do około pół godziny, aby naładować baterię do 80 procent jej pojemności.
Strategia napędu i paliwa. Już w ostatnim dziesięcioleciu Volkswagen rozwijając strategię napędu i paliwa określał konsekwentnie działania na przyszłość, a wraz z nimi także punkt startowy dla pojazdów elektrycznych, takich jak e-up! i e-Golf. Strategia ta przyporządkowuje wprowadzenie alternatywnych napędów jak system hybrydowy, elektryczny czy wodorowy realistycznym ramom czasowym. Czysty napęd elektryczny występuje w tym scenariuszu – pokazują to nowy e-up! i e-Golf. Ponieważ samochody elektryczne wykorzystują odnawialną energię do ładowania baterii, są najbardziej przyjazne środowisku spośród wszystkich źródeł paliw. Równocześnie uzyskują one możliwość odciążenia aglomeracji miejskich dzięki mobilności wolnej od emisji spalin. Volkswagen będzie w przyszłości wzmacniał pracę nad inteligentnym współdziałaniem najbardziej wydajnych systemów napędu.
W rytmie dużego miasta. Faktem jest, że grupa docelowa samochodów elektrycznych powiększa się. Zrównoważona mobilność wywiera coraz większy wpływ na zachowania ludzi. Jednakże produkty wdrażające tę ekologiczną świadomość muszą sprawiać przyjemność i być praktyczne, tak jak e-up! i e-Golf, które świetnie wpisują się w rytm wielkiego miasta.
Nowe nieemitujące spalin Volkswageny mają potencjał do zasilenia segmentu samochodów elektrycznych innowacyjną technologią, wysokim poziomem codziennej praktyczność i dynamiką jazdy.
|