w portalu  | na forum
szukaj w bazie kalorii
dla kobiet, o kobietach
kobieta, kobiety


kalkulatory dla kobiet:

testy dla kobiet:

Patronat medialny:

vortal o kobietach
Jak nauczyć dzieci zdrowej diety?
data publikacji: 12-10-2017 r.
Jednym z największych dylematów wszystkich rodziców jest to, czy pozwalać dzieciom jeść słodycze czy nie. Oczywiste jest, że całkowite wycofanie słodkości z diety dziecka jest niemalże niemożliwe.
portal dla kobiet
serwis o kobietach

Nawet jeżeli uda nam się sprawić, że w domu nasze dzieci nie będą jadły nic słodkiego to ciężko będzie zapanować nad „słodką pokusą” w szkole, podczas weekendu u dziadków, rodzinnych przyjęć czy wycieczek. Co w takim razie możemy zrobić? Nauczmy nasze dzieci umiaru i wyróbmy w nich dobre nawyki. Podpowiadamy jak to zrobić!



Po pierwsze umiar!
Pewnie nie raz już słyszeliście, że powodem nadwagi nie jest samo jedzenie, lecz to, jakie jego ilości spożywamy w ciągu dnia. Nawet jeżeli odżywiamy się bardzo zdrowo – jemy produkty pełnoziarniste, gotowane mięso, warzywa i owoce, ale w ogromnych ilościach to prawdopodobnie możemy mieć problem z nadwagą. Musimy pamiętać, że tyjemy z powodu przekraczania dopuszczalnej liczby kalorii potrzebnej naszemu organizmowi w ciągu dnia. Dlatego tak ważne jest, aby nauczyć dzieci umiaru w spożywaniu posiłków. Szczególnie jeżeli dotyczy to przekąsek i słodyczy. Pamiętajmy, aby od małego przyzwyczajać nasze dzieci do jedzenia małych porcji. Przygotowując deser zawsze należy dokładnie dzielić porcje dla każdego członka rodziny i unikać tzw. „dokładek”, czyli dodatkowych porcji dla jednej osoby. Jeżeli dziecko będzie regularnie dostawało „dokładki” ulubionego deseru - to będzie to dla niego sygnał, że jak coś mu smakuje, to może tego zjeść więcej… W przyszłości, jako dorosły człowiek, nie będzie miało nawyku stawiania sobie ograniczeń w spożywaniu słodyczy. Co niestety może skutkować poważnymi problemami z nadwagą. Ważne jest, aby do „zasady umiaru” przyzwyczaić także starszych członków rodziny – szczególnie babcie i dziadków, którzy uwielbiają rozpieszczać swoje wnuki i częstują je ogromnymi porcjami ciast, ciasteczek, czekoladek i innych słodyczy.

Daj dobry przykład i świadomie kształtuj nawyki!
Aby nasze dzieci świadomie i mądrze spożywały słodycze i przekąski musimy sami dawać im dobry przykład. Zastanówcie się, ile razy zajadaliście się czekoladowymi pralinkami przy swoich pociechach? Czy kiedy Wasze dziecko było smutne, to proponowaliście mu cukierki na rozweselenie? I pewnie nieobca jest Wam sytuacja, w której zamiast drugiego śniadania dziecko dostało od Was batona lub paczkę żelków. Niestety wielokrotnie okazuje się, że z pośpiechu, lenistwa lub zwyczajnej nieuwagi przyzwyczajamy nasze dzieci do nieprawidłowych zachowań. Jeżeli chcemy nauczyć je racjonalnego odżywiania i wyrobić prawidłowe nawyki to powinniśmy pilnować, aby na każdym kroku dostawały od nas dobry przykład. Dlatego bezwzględnie unikajmy objadania się słodyczami na oczach dzieci i przede wszystkim pilnujmy, aby one tego nie robiły. Od najmłodszych lat powinniśmy uczyć dzieci, że słodycze nie są wartościowym posiłkiem – są przekąską, pewnego rodzaju nagrodą czy też rarytasem, który owszem można jeść, ale nie codziennie i w odpowiednich ilościach.

Słodkości to nie tylko batony, cukierki czy żelki

Większość z nas myśląc o słodyczach myśli o batonikach, czekoladach, pralinach, ciastkach, słodkich bułkach, babeczkach, cukierkach, żelkach czy innych wysoko przetworzonych produktach. Jednak pamiętajmy, że istnieje mnóstwo „naturalnych słodkości” oraz produktów, które oprócz tego, że są słodkie, to zawierają jeszcze wartościowe składniki odżywcze! Do grona naturalnych słodyczy zaliczamy przede wszystkim owoce i bakalie. Są one najzdrowszym i najbardziej wartościowym źródłem cukru. Dlatego zawsze, kiedy to możliwe zastępujmy nimi sklepowe słodycze! Możemy je podawać nie tylko tradycyjnie, ale także w formie atrakcyjnych deserów – sałatek owocowych, szaszłyków, musów, domowych sorbetów czy kolorowych koktajli.

Nie tylko świeże owoce i bakalie mogą być zastępnikiem batoników, czekoladek czy żelków. Doskonałą i słodką przekąską są także produkty mleczne, które zawierają wapń i białko. Jogurty, serki czy desery mleczne z owocami są nie tylko słodkie, ale także sycące! Ważne jest, aby wybierać je świadomie i dokładnie czytać etykiety!

Serki  homogenizowane są bardzo chętnie spożywane przez dzieci. Na rynku brakuje w tej chwili serków o prosty składzie. Bardzo często zdarza się, że oprócz cukru, mleka i owoców zawierają one mnóstwo substancji konserwujących i sztucznych barwników! Najlepsze serki, to takie, które mają prosty skład i posiadają od 3 do maksymalnie 5 składników. Do tego typu produktów należą między innymi serki Bakuś od Bakomy. Bakuś serek homogenizowany posiada prosty skład. Nie zawiera barwników i aromatów. Dostępny w dwóch najbardziej ulubionych przez dzieci smakach: waniliowym i truskawkowym.
Serki Bakuś mogą stanowić doskonałą przekąskę, drugie śniadanie lub deser. Ich największym atutem jest prosty skład - zawierają one wyłącznie: serek, cukier trzcinowy oraz owoce.

autor: / źódło: / opracowanie:
Bakoma S.A.
ostatnio dodane:


Świąteczne prezenty? Naturalnie!Zdrowa wodaMagia natury zaklęta w kosmetykach wegańskichSoraya tauryNOWA ENERGIAWybierz świąteczne prezentyS.O.S. dla farbowanych włosów
pokrewne forum:

Być zdrową
przeczytaj także:

Jak przedłużyć czas świątecznych przyjemności kulinarnych?
Jak zachować świeżość w tym gorącym, przedświątecznym czasie?
Jak nauczyć dziecko zdrowego odżywiania?
Powieść, której nie można się oprzeć!
Jak zaplanować sprzątanie przed świętami?
Polki nie chcą starzeć się z godnością
Mąka na święta – jak wybrać właściwą?
Prawidłowe odżywianie
Przepisy na świątecznego buraka
Leki złożone na przeziębienie
Właściwości zbóż prezentuje dietetyk
Miód w diecie dzieci
Wpływ ruchu na rozwój mowy
Pieczona karkówka z mięsem mielonym po włosku
Okulary „zerówki” – czy nie szkodzą oczom?
Szynka w miodzie z goździkami
Drobne przekąski nie tylko dla dzieci
Jak leczyć choroby autoimmunizacyjne?
Mały katar, duże wyzwanie – jak pielęgnować nosek dziecka?



zaloguj się aby napisać pierwszy komentarz do artykułu Jak nauczyć dzieci zdrowej diety?



Ostatnio na forum: (wątki i komentarze)

Wiadomość dla Forumowiczów :)
jak zajsc w ciaze??
Napiszmy razem opowiadanie...
Czy mogę być w ciąży? Czy mogę być w ciąży?
Forum panieńskie 2007-2008
orgazm za orgazmem :)
Jestem mamą :)
szkolna miłość z ławki po latach... co robić? :)
Skojarzenia
Dokończ wyraz - zabawa
Linux..... czy ktoras z was uzywa
Na poprawę humoru!
Laptop dla najmłodszych
Torbiel a ciąża
Moda męska na brytyjskich targach
Makijaż codzienny i wieczorowy
Pamiętnik przyszłych mam - rady i porady :-)))
"Kalendarz dni płodnych" - Wasze opinie
Cudowny pierwszy pocałunek
Czy jestem w ciąży?
Trichotillomania
krwawienie po stosunku
Karta czy gotówka?
sex a spowiedź
Nowa Gwiazdka .
"Ile kalorii jeść, aby schudnąć?" - Wasze opinie
Nigdy nie miałem dziewczyny...
Zapalenie pęcherza
praca w mcdon..... itp
Test na czystość
Jaką lodówkę???
mój mąż znowu wyjeżdza ...
Podwójne działanie przeciwzmarszczkowe
Pomarańcza i wanilia
Brak ochoty na seks...
Dania mrożone
Łosoś po francusku Frosta
Jedwab w płynie
Nowa kolekcja czasomierzy
Makijaż z utrwalaczem - uczulenie?
Ostatnio dodane artykuły:

Soraya tauryNOWA ENERGIA
Soraya tauryNOWA ENERGIA
Wybierz świąteczne prezenty
Wybierz świąteczne prezenty
S.O.S. dla farbowanych włosów
S.O.S. dla farbowanych włosów
Klopsiki z kaszy jaglanej w sosie pomidorowym
Klopsiki z kaszy jaglanej w sosie pomidorowym
Jak nauczyć dziecko zdrowego odżywiania?
Powieść, której nie można się oprzeć!
Jak zaplanować sprzątanie przed świętami?
Polki nie chcą starzeć się z godnością
Mąka na święta – jak wybrać właściwą?
Prawidłowe odżywianie
Przepisy na świątecznego buraka
Wybierz świąteczne prezenty! Konkurs
Świąteczne prezenty? Naturalnie!
Zdrowa woda
Leki złożone na przeziębienie
Właściwości zbóż prezentuje dietetyk
Miód w diecie dzieci
Wpływ ruchu na rozwój mowy
Pieczona karkówka z mięsem mielonym po włosku
Okulary „zerówki” – czy nie szkodzą oczom?
Magia natury zaklęta w kosmetykach wegańskich
Szynka w miodzie z goździkami
Drobne przekąski nie tylko dla dzieci
Jak leczyć choroby autoimmunizacyjne?
Mały katar, duże wyzwanie – jak pielęgnować nosek dziecka?
Komórki macierzyste jabłoni
Koncentrat w saszetce
Zestaw startowy od hi hybrid
Dlaczego terapie łączone dają jeszcze lepsze rezultaty?
Święta z rodzinką.pl
„Razem Możemy Więcej” – akcja Endo dla Fundacji Spełnionych Marzeń rozpoczęta!
Black Friday i Cyber Monday
Zimowe dodatki w wersji DIY
Jak dbać o oczy w wieku dojrzałym?
Spacer w markecie lub galerii handlowej z niemowlakiem?
Przytulne wnętrze w stylu hygge
Damy polskiego imperium - konkurs
Kobiety, które zbudowały mocarstwo
Jesienne trendy
Popraw witalność i jędrność skóry
W walce z jesienno-zimową infekcją
Dynia królowa jesieni – jak ją przyrządzić i wykorzystać wszystkie walory?
Jak przygotować Halloweenowe przyjęcie dla najmłodszych?
Jak skomponować wartościowy podwieczorek dla dziecka?
Jak posprzątać groby?
Na pomarańczowo, czyli zapiekanka z dynią
5 sposobów na pokonanie jesiennej chandry
Zmiana diety na jesień
Dopasuj biżuterię do dekoltu
Jak znaleźć pracę?
Dla ochrony skóry przed szkodliwym działaniem zanieczyszczeń cywilizacyjnych
Popularne witaminy w nowoczesnej odsłonie!

Cookies: podczas przeglądania naszych stron oraz w trakcie logowania portal http://www.byckobieta.pl tworzy niewielkie pliki cookies. Zapisuje w nich wyłącznie informacje umożliwiające korzystanie z portalu, oraz z forum.

Artykuły oraz zdjęcia umieszczone w portalu ByćKobietą.pl są chronione prawami autorskimi. Kopiowanie jest dozwolone wyłącznie za zgodą Autorów. Redakcja ByćKobietą.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych na forum oraz w komentarzach artykułów.

© 2006-2017 ByćKobietą.pl - portal dla Kobiet
skrypt forum: © phpBB