w portalu  | na forum
szukaj w bazie kalorii
dla kobiet, o kobietach
kobieta, kobiety

kalkulatory dla kobiet:

testy dla kobiet:

Patronat medialny:

vortal o kobietach
Europejski Dzień Śniadania
data publikacji: 24-04-2017 r.
Na śniadanie! Czyli co o najważniejszym posiłku dnia każdy wiedzieć powinien. Bez śniadania ani rusz! Takie hasło powinno przyświecać nam każdego dnia, tuż po przebudzeniu.
portal dla kobiet
serwis o kobietach

Jeśli więc czytamy ten tekst na czczo, to znak, że już czas na pierwszy posiłek! Zwłaszcza dziś – podczas Europejskiego Dnia Śniadania. Przy tej okazji warto zadać sobie kilka pytań. Odpowiada na nie Iwonna Niegowska, żywieniowiec współpracujący z marką Rama.




1. Dlaczego śniadanie jest tak ważne?
Dźwięk budzika to dla wielu początek codziennej walki z czasem. Na polu walki, niestety, najszybciej polegnie… nasze śniadanie. Często jedzone w biegu albo zupełnie pomijane. Nie zdajemy sobie sprawy, że takim postępowaniem możemy sobie zepsuć cały dzień.

Dlaczego?
Poranek to czas, kiedy nasz organizm oczekuje, że po okresie odpoczynku dostarczymy mu nowej dawki energii i w ten sposób podwyższymy poziom glukozy. Dlatego nie jedząc śniadania, jesteśmy narażeni, że już w godzinach przedpołudniowych będziemy się czuć zmęczeni, osłabieni, doznamy spadku nastroju. Kiedy nie zjemy śniadania, bądźmy pewni, że organizm upomni się o jedzenie, a w rezultacie skompensujemy sobie brak tego posiłku nadmierną porcją obiadu albo – co gorsza – niezdrowymi przekąskami. Jedząc regularnie śniadania, regulujemy swój metabolizm, co sprzyja utrzymaniu właściwej masy ciała. Odpowiednio zbilansowane śniadanie sprzyja pracy mózgu, może poprawiać koncentrację i pamięć. Ze względu na obowiązki zawodowe oraz obecność dzieci w szkołach często nie mamy możliwości wspólnego spożywania obiadu. Dlatego to śniadanie może stać się posiłkiem, który będzie gromadził przy stole całą rodzinę. Będzie doskonałą okazją do budowania rodzinnych więzi i kształtowania właściwych nawyków żywieniowych.

2. Kiedy jeść śniadanie?

Po pierwszy posiłek w ciągu dnia należy najlepiej sięgnąć do 30 minut po przebudzeniu.


3. Z czego powinno składać się idealne śniadanie?

Śniadanie ma być drugim posiłkiem w ciągu dnia pod względem kaloryczności (po obiedzie), cechując się kalorycznością na poziomie 500-700 kcal. Powinno dostarczyć naszemu organizmowi 20-25% całodobowej energii. Aby było pełnowartościowe i dobrze zbilansowane, śniadanie powinno składać się z:
białka obecnego m.in. w produktach mlecznych (mleko, jogurt, twaróg) czy jajach;
węglowodanów złożonych obecnych m.in. w pełnoziarnistym pieczywie, otrębach, płatkach owsianych;
produktów bogatych w nienasycone kwasy tłuszczowe, np. ryb, dobrej jakości margaryny. Tu warto zwrócić uwagę, by produkt do smarowania pieczywa powstawał na bazie wysokiej jakości olejów roślinnych, jak np. Rama Classic, która zawiera wysokiej jakości olej rzepakowy. Warzyw i owoców, które są źródłem składników odżywczych, w tym witamin, składników mineralnych oraz błonnika pokarmowego sprzyjającego prawidłowej pracy przewodu pokarmowego.

4. Jak przygotować szybko pełnowartościowe śniadanie?

Bywa, że rezygnujemy ze śniadania ze względu na brak czasu. Warto zatem poznać kilka wskazówek, które pomogą nam przygotować pełnowartościowe śniadanie, biorąc pod uwagę poranny pośpiech.

Odpowiedzią na szybkie śniadanie są kanapki. Jeśli wiemy, że rano będziemy mieć ekstremalnie mało czasu, możemy składniki przygotować poprzedniego wieczoru, np. ugotować jajka na twardo, pokroić warzywa, przygotować biały ser, przyrządzić pastę. Oto kilka pomysłów na śniadaniowe kanapki:

Kanapki z jajkiem przepiórczym “Kokoszki”
Składniki:
Rama Classic - 10 gramów
ciemna bagietka
kiełki rzodkiewki
jajka przepiórcze - 3 sztuki
szczypiorek
Sposób przygotowania:
1. Pokrój bagietkę na kromki i posmaruj margaryną Rama.
2. Ugotuj przepiórcze jaja na twardo.
3. Ułóż na kromkach kiełki rzodkiewki.
4. Na kiełkach rzodkiewki połóż obrane połówki jajek i udekoruj kanapki pastą łososiową.

Kanapki z pastą z makreli
Składniki:
chleb z ziarnami słonecznika, kromki - 4 sztuki
Rama Classic - 4 łyżki
jajka - 2 sztuki
wędzona makrela - 1 sztuka
cebula dymka ze szczypiorkiem - 1 sztuka
ziarna słonecznika - 2 łyżeczki
Sposób przygotowania:
1. Jaja ugotuj na twardo, ostudź i obierz ze skorupek.
2. Makrelę oczyść ze skóry i ości, oddzielone mięso włóż do miseczki.
3. Jaja i cebulę dymkę drobno posiekaj, wymieszaj w miseczce z 2 łyżkami Ramy, dodaj makrelę.
4. Posmaruj pieczywo Ramą. Na kromki chleba nałóż pastę rybną, a następnie posyp je siekanym szczypiorem i ziarnami słonecznika.

Kanapki śniadaniowe z orzechami
Składniki:
pumpernikiel, kromki - 4 sztuki
Rama Classic
twarożek - 80 gramów
orzechy - 2 łyżki
rzodkiewka - 6 sztuk
szczypiorek - 1 pęczek
świeżo mielony pieprz - 1 szczypta
Sposób przygotowania:
1. Rzodkiewki zetrzyj na tarce na dużych oczkach.
2. Twarożek połącz ze startą rzodkiewką oraz pokruszonymi orzechami.
3. Pumpernikiel pokrój na trójkąciki i posmaruj margaryną.
4. Nałóż twarożek na kromki. Szczypiorek posiekaj i posyp nim kanapki. Gotowe kanapki posyp świeżo mielonym pieprzem.

Wbrew niektórym opiniom, na szybko przygotujemy owsiankę. Wystarczy płatki owsiane zalać dzień wcześniej mlekiem (lub wodą) – rano będą miękkie. Podgrzewamy, posypujemy suszonymi lub świeżymi owocami i śniadanie gotowe. Także wszelkiego rodzaju granole i otręby możemy przygotować z wyprzedzeniem.
Elementem śniadania powinny być warzywa – możemy je też przygotować dzień wcześniej w formie sałatki, która z powodzeniem przetrwa noc w lodówce.
Jako warzywny lub owocowy dodatek do posiłku sprawdzi się koktajl, który oczywiście może być przygotowany dzień wcześniej.


Smacznego śniadania!

autor: / źódło: / opracowanie:
Unilever Polska S.A.
ostatnio dodane:


Dynia królowa jesieni – jak ją przyrządzić i wykorzystać wszystkie walory?Zmiana diety na jesieńDopasuj biżuterię do dekoltuJak znaleźć pracę?Maska złuszczająca i dotleniającaNajlepsze książki na jesienne wieczory!
pokrewne forum:

Moje gotowanie
przeczytaj także:

Kobiety, które zbudowały mocarstwo
Jesienne trendy
Popraw witalność i jędrność skóry
W walce z jesienno-zimową infekcją
Jak przygotować Halloweenowe przyjęcie dla najmłodszych?
Jak skomponować wartościowy podwieczorek dla dziecka?
Jak posprzątać groby?
Na pomarańczowo, czyli zapiekanka z dynią
5 sposobów na pokonanie jesiennej chandry
Dla ochrony skóry przed szkodliwym działaniem zanieczyszczeń cywilizacyjnych
Popularne witaminy w nowoczesnej odsłonie!
Odżywczy peeling
Zanurz się w nektarze z orchidei!
Szminka doskonała
Wielka Księga Radości
Dwudziestolecie od kuchni - konkurs
Kulinarna historia przedwojennej Polski
Mój spektakularny detoks
Kuchnia bez glutenu, nabiału i cukru



zaloguj się aby napisać pierwszy komentarz do artykułu Europejski Dzień Śniadania



Ostatnio na forum: (wątki i komentarze)

Wiadomość dla Forumowiczów :)
jak zajsc w ciaze??
Napiszmy razem opowiadanie...
Czy mogę być w ciąży? Czy mogę być w ciąży?
Forum panieńskie 2007-2008
orgazm za orgazmem :)
Jestem mamą :)
szkolna miłość z ławki po latach... co robić? :)
Skojarzenia
Dokończ wyraz - zabawa
Linux..... czy ktoras z was uzywa
Na poprawę humoru!
Laptop dla najmłodszych
Torbiel a ciąża
Moda męska na brytyjskich targach
Makijaż codzienny i wieczorowy
Pamiętnik przyszłych mam - rady i porady :-)))
"Kalendarz dni płodnych" - Wasze opinie
Cudowny pierwszy pocałunek
Czy jestem w ciąży?
Trichotillomania
krwawienie po stosunku
Karta czy gotówka?
sex a spowiedź
Nowa Gwiazdka .
"Ile kalorii jeść, aby schudnąć?" - Wasze opinie
Nigdy nie miałem dziewczyny...
Zapalenie pęcherza
praca w mcdon..... itp
Test na czystość
Jaką lodówkę???
mój mąż znowu wyjeżdza ...
Podwójne działanie przeciwzmarszczkowe
Pomarańcza i wanilia
Brak ochoty na seks...
Dania mrożone
Łosoś po francusku Frosta
Jedwab w płynie
Nowa kolekcja czasomierzy
Makijaż z utrwalaczem - uczulenie?
Ostatnio dodane artykuły:

Zmiana diety na jesień
Zmiana diety na jesień
Dopasuj biżuterię do dekoltu
Dopasuj biżuterię do dekoltu
Jak znaleźć pracę?
Jak znaleźć pracę?
Maska złuszczająca i dotleniająca
Maska złuszczająca i dotleniająca
W walce z jesienno-zimową infekcją
Dynia królowa jesieni – jak ją przyrządzić i wykorzystać wszystkie walory?
Jak przygotować Halloweenowe przyjęcie dla najmłodszych?
Jak skomponować wartościowy podwieczorek dla dziecka?
Jak posprzątać groby?
Na pomarańczowo, czyli zapiekanka z dynią
5 sposobów na pokonanie jesiennej chandry
Dla ochrony skóry przed szkodliwym działaniem zanieczyszczeń cywilizacyjnych
Popularne witaminy w nowoczesnej odsłonie!
Odżywczy peeling
Zanurz się w nektarze z orchidei!
Szminka doskonała
Wielka Księga Radości
Dwudziestolecie od kuchni - konkurs
Kulinarna historia przedwojennej Polski
Mój spektakularny detoks
Kuchnia bez glutenu, nabiału i cukru
Gwiazdy oczyszczają się jesienią
Smog, dym, klimatyzacja a zdrowie skóry
5 ciekawostek o słodyczach dla dzieci
O inspirujących Polkach
Ukryta książka, zagadki i tajemny szyfr
Dyniowo-cynamonowe gofry
Cytrusowe dżemy
Cyberprzestrzeń i dziecko
Jak nauczyć dzieci zdrowej diety?
Witamina C w walce z przeziębieniami
Potliwość stóp – jak jej zaradzić?
Pyszne obiady
Jesienne smakołyki i weki
Jesienne sposoby na spędzenie czasu z dzieckiem
Na co zwrócić uwagę kupując mopa?
Jeans w Twoim stylu
Eve Duet – dwa zapachy w idealnej harmonii
Tradycyjny podział ról w domu - badania
Najlepsze książki na jesienne wieczory!
Lektura dla niej i dla niego
Jesienne nowości Wydawnictwa Dragon
Skuteczny sposób na naukę języków
Jak naturalnie budować odporność dziecka?
Jesienna lektura dla dzieci!
Sztuka oddechu
Wybierz sobie lekturę
Wspólne czytanie w jesienne wieczory!
Zrelaksuj się przy lekturze
Co przeczytasz w jesienny wieczór?
Jesienne nowości wydawnicze
Chcesz dobrze widzieć? Zmień nawyki!

Cookies: podczas przeglądania naszych stron oraz w trakcie logowania portal http://www.byckobieta.pl tworzy niewielkie pliki cookies. Zapisuje w nich wyłącznie informacje umożliwiające korzystanie z portalu, oraz z forum.

Artykuły oraz zdjęcia umieszczone w portalu ByćKobietą.pl są chronione prawami autorskimi. Kopiowanie jest dozwolone wyłącznie za zgodą Autorów. Redakcja ByćKobietą.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych na forum oraz w komentarzach artykułów.

© 2006-2017 ByćKobietą.pl - portal dla Kobiet
skrypt forum: © phpBB