w portalu  | na forum
szukaj w bazie kalorii
dla kobiet, o kobietach
kobieta, kobiety


kalkulatory dla kobiet:

testy dla kobiet:

Patronat medialny:

vortal o kobietach
Dieta przed i po treningu
data publikacji: 03-03-2017 r.
Trening w duecie z właściwą dietą potrafi zdziałać cuda. Dzięki takiemu połączenia możemy zrzucić zbędne kilogramy, osiągnąć wymarzoną sylwetkę, ujędrnić i wysmuklić ciało.
portal dla kobiet
serwis o kobietach

Aby trening przyniósł oczekiwane rezultaty ważne jest nie tylko właściwe dobranie ćwiczeń, ale także to co jemy przed i po treningu. Sprawdź jakie produkty i kiedy pomogą nam zwiększyć efektywność ćwiczeń.



Energia przed treningiem
Ćwiczenia fizyczne wytrącają organizm z równowagi, przyspieszają liczne procesy fizjologiczne, w tym budowę mięśni. Spożycie przed treningiem posiłku bogatego w węglowodany (czyli cukry proste, złożone i sacharydy) dostarczy ciału niezbędnej energii. Aby trening był efektywny powinniśmy zjeść posiłek maksymalnie 2 godziny przed rozpoczęciem ćwiczeń. Wówczas wartości odżywcze w nim zawarte wpłyną na poziom glikogenu mięśniowego i przygotują organizm do wysiłku. Jeśli zjemy posiłek bezpośrednio przed treningiem zwiększy się poziom insuliny wydzielanej przez trzustkę, co może powodować hipoglikemię i wczesne zmęczenie.

Największą porcję energii potrzebnej podczas wysiłku fizycznego dostarczają węglowodany złożone. Zanim pójdziemy na siłownię czy do klubu fitness warto więc zjeść kasze, makaron, płatki zbożowe, pieczywo, rośliny strączkowe, warzywa korzeniowe, owoce lub wypić sok.

Drugim ważnym składnikiem odżywczym jest białko. To ono jest głównym budulcem mięśni. Jeśli chcemy więc utrzymać stałą masę lub ją rozbudować, w diecie nie może zabraknąć białka. Podczas ćwiczeń wzrasta metabolizm, co sprawia, że zapotrzebowanie na białko zwiększa się nawet o 50%, zwłaszcza jeśli jest to trening siłowy czy szybkościowy. Ćwicząc regularnie do diety warto włączyć chude produkty mleczne: twaróg, mleko, jogurt, chude mięso i ryby, jaja, soję, warzywa strączkowe. Dobrym pomysłem jest wypicie mleka proteinowego np. Bakoma Benefit Sport. W 250 g butelce znajdziemy wysoką zawartość białka (10g/100g) oraz 0% tłuszczu. Dodatkowo w napoju odnajdziemy bogactwo 12 witamin: A, B6, B12, C, D, E, tiamina, ryboflawina, kwas pantotenowy, biotyna, kwas foliowy, niacyna oraz 7 składników mineralnych takich jak: wapń, chlor, jod, żelazo, fosfor, potas i cynk. Bakoma Benefit Sport dostępna jest w 3 smakach: czekoladowym, waniliowym i truskawkowym. Pomaga budować masę mięśniową oraz uzupełnia organizm o witaminy i minerały, przyczyniając się do lepszej kondycji. Poza węglowodanami oraz białkiem przed treningiem warto także w swoim menu uwzględnić oleje roślinne, orzechy, pestki słonecznika, dyni. Produkty te poza tłuszczem posiadają sporo witamin i minerałów.

A czego unikać? Przede wszystkim ciężkostrawnych potraw, smażonych na głębokim tłuszczu oraz warzyw kapustnych (kapusta, brokuł, kalafior), które mogą powodować gazy i zaparcia.

Potreningowa regeneracja
Podczas treningu tracimy zbędne kalorie, ale także witaminy: B1 i B2, które biorą udział w utlenianiu węglowodanów, witaminy antyoksydacyjne A, C, E oraz beta-karoten, które walczą z wolnymi rodnikami powstającymi podczas szybszego oddychania. Wraz z potem organizm traci także wiele składników mineralnych: sód, który przyspiesza wchłanianie wody oraz wapń i magnez, które wpływają pozytywnie na regenerację mięśni i przyspieszają proces odnowy biologicznej. Niezbędne jest więc ich niezwłoczne uzupełnienie. Pamiętać także należy o odpowiedniej ilości płynów. Odwodnienie organizmu wpływa bowiem negatywnie na wydolność fizyczną i zwiększa uczucie zmęczenia. Po treningu powinniśmy odczekać pół godziny zanim coś zjemy. A zjeść powinniśmy posiłki zawierające takie składniki, jakie organizm stracił podczas wysiłku. Aby przyspieszyć budowę i regenerację mięśni bardzo ważne jest dostarczenie organizmowi sporej ilości białka. Tu także sprawdzi się mleko proteinowe Bakoma Benefit Sport. Dostarczy organizmowi potrzebnego do regeneracji białka, jednocześnie uzupełniając witaminy i minerały utracone podczas wysiłku fizycznego. Poręczna butelka zmieści się łatwo do torby dzięki czemu będziesz mieć pod ręką gotowy pełnowartościowy posiłek. Pot wylany podczas ćwiczeń nie pójdzie na marne a upragniona sylwetka będzie łatwiejsza do osiągnięcia.

Niezależnie od rodzaju wykonywanych treningów nie będzie on skuteczny jeśli nie zadbamy o właściwą dietę przed i po nim. Pamiętajmy, aby przed ćwiczeniami dostarczyć organizmowi energii natomiast po wysiłku pozwolić mu się zregenerować. Wówczas mamy pewność, że wraz z utratą kilogramów nie utracimy zdrowia.

autor: / źódło: / opracowanie:
Bakoma S.A.
ostatnio dodane:


Świąteczne prezenty? Naturalnie!Zdrowa wodaMagia natury zaklęta w kosmetykach wegańskichSoraya tauryNOWA ENERGIAWybierz świąteczne prezentyS.O.S. dla farbowanych włosów
pokrewne forum:

Być piękną
przeczytaj także:

Jak przedłużyć czas świątecznych przyjemności kulinarnych?
Jak zachować świeżość w tym gorącym, przedświątecznym czasie?
Jak nauczyć dziecko zdrowego odżywiania?
Powieść, której nie można się oprzeć!
Jak zaplanować sprzątanie przed świętami?
Polki nie chcą starzeć się z godnością
Mąka na święta – jak wybrać właściwą?
Prawidłowe odżywianie
Przepisy na świątecznego buraka
Leki złożone na przeziębienie
Właściwości zbóż prezentuje dietetyk
Miód w diecie dzieci
Wpływ ruchu na rozwój mowy
Pieczona karkówka z mięsem mielonym po włosku
Okulary „zerówki” – czy nie szkodzą oczom?
Szynka w miodzie z goździkami
Drobne przekąski nie tylko dla dzieci
Jak leczyć choroby autoimmunizacyjne?
Mały katar, duże wyzwanie – jak pielęgnować nosek dziecka?



zaloguj się aby napisać pierwszy komentarz do artykułu Dieta przed i po treningu



Ostatnio na forum: (wątki i komentarze)

Wiadomość dla Forumowiczów :)
jak zajsc w ciaze??
Napiszmy razem opowiadanie...
Czy mogę być w ciąży? Czy mogę być w ciąży?
Forum panieńskie 2007-2008
orgazm za orgazmem :)
Jestem mamą :)
szkolna miłość z ławki po latach... co robić? :)
Skojarzenia
Dokończ wyraz - zabawa
Linux..... czy ktoras z was uzywa
Na poprawę humoru!
Laptop dla najmłodszych
Torbiel a ciąża
Moda męska na brytyjskich targach
Makijaż codzienny i wieczorowy
Pamiętnik przyszłych mam - rady i porady :-)))
"Kalendarz dni płodnych" - Wasze opinie
Cudowny pierwszy pocałunek
Czy jestem w ciąży?
Trichotillomania
krwawienie po stosunku
Karta czy gotówka?
sex a spowiedź
Nowa Gwiazdka .
"Ile kalorii jeść, aby schudnąć?" - Wasze opinie
Nigdy nie miałem dziewczyny...
Zapalenie pęcherza
praca w mcdon..... itp
Test na czystość
Jaką lodówkę???
mój mąż znowu wyjeżdza ...
Podwójne działanie przeciwzmarszczkowe
Pomarańcza i wanilia
Brak ochoty na seks...
Dania mrożone
Łosoś po francusku Frosta
Jedwab w płynie
Nowa kolekcja czasomierzy
Makijaż z utrwalaczem - uczulenie?
Ostatnio dodane artykuły:

Świąteczne prezenty? Naturalnie!
Świąteczne prezenty? Naturalnie!
Zdrowa woda
Zdrowa woda
Magia natury zaklęta w kosmetykach wegańskich
Magia natury zaklęta w kosmetykach wegańskich
Soraya tauryNOWA ENERGIA
Soraya tauryNOWA ENERGIA
Jak zaplanować sprzątanie przed świętami?
Polki nie chcą starzeć się z godnością
Mąka na święta – jak wybrać właściwą?
Prawidłowe odżywianie
Przepisy na świątecznego buraka
Wybierz świąteczne prezenty! Konkurs
Leki złożone na przeziębienie
Właściwości zbóż prezentuje dietetyk
Miód w diecie dzieci
Wpływ ruchu na rozwój mowy
Pieczona karkówka z mięsem mielonym po włosku
Okulary „zerówki” – czy nie szkodzą oczom?
Szynka w miodzie z goździkami
Drobne przekąski nie tylko dla dzieci
Wybierz świąteczne prezenty
Jak leczyć choroby autoimmunizacyjne?
Mały katar, duże wyzwanie – jak pielęgnować nosek dziecka?
Komórki macierzyste jabłoni
Koncentrat w saszetce
Zestaw startowy od hi hybrid
Dlaczego terapie łączone dają jeszcze lepsze rezultaty?
Święta z rodzinką.pl
„Razem Możemy Więcej” – akcja Endo dla Fundacji Spełnionych Marzeń rozpoczęta!
S.O.S. dla farbowanych włosów
Klopsiki z kaszy jaglanej w sosie pomidorowym
Black Friday i Cyber Monday
Zimowe dodatki w wersji DIY
Jak dbać o oczy w wieku dojrzałym?
Spacer w markecie lub galerii handlowej z niemowlakiem?
Przytulne wnętrze w stylu hygge
Damy polskiego imperium - konkurs
Kobiety, które zbudowały mocarstwo
Jesienne trendy
Popraw witalność i jędrność skóry
W walce z jesienno-zimową infekcją
Dynia królowa jesieni – jak ją przyrządzić i wykorzystać wszystkie walory?
Jak przygotować Halloweenowe przyjęcie dla najmłodszych?
Jak skomponować wartościowy podwieczorek dla dziecka?
Jak posprzątać groby?
Na pomarańczowo, czyli zapiekanka z dynią
5 sposobów na pokonanie jesiennej chandry
Zmiana diety na jesień
Dopasuj biżuterię do dekoltu
Jak znaleźć pracę?
Dla ochrony skóry przed szkodliwym działaniem zanieczyszczeń cywilizacyjnych
Popularne witaminy w nowoczesnej odsłonie!
Odżywczy peeling
Maska złuszczająca i dotleniająca

Cookies: podczas przeglądania naszych stron oraz w trakcie logowania portal http://www.byckobieta.pl tworzy niewielkie pliki cookies. Zapisuje w nich wyłącznie informacje umożliwiające korzystanie z portalu, oraz z forum.

Artykuły oraz zdjęcia umieszczone w portalu ByćKobietą.pl są chronione prawami autorskimi. Kopiowanie jest dozwolone wyłącznie za zgodą Autorów. Redakcja ByćKobietą.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych na forum oraz w komentarzach artykułów.

© 2006-2017 ByćKobietą.pl - portal dla Kobiet
skrypt forum: © phpBB